نرم افزار هتلداري رايا نرم افزار هتلداري رايا .

نرم افزار هتلداري رايا

وظايف مدير خانه داري هتل

نقش مدير خانه داري سازماندهي عمليات بخش خانه داري است. او معمولاً در هنگام برقراري ارتباط با ساير بخش‌ها، مانند ايميل‌ها يا جلسات، فرد اصلي بخش خانه‌داري است. مدير خانه داري برنامه زماني بخش را تنظيم مي كند و تيم را مسئول رعايت استانداردهاي خدمات هتل مي داند.

. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

وظايف روزانه يك مدير خانه داري عبارتند از:

جمع آوري گزارش هاي ورود و خروج

براي يك يا دو هفته آينده، كاركنان خانه داري را برنامه ريزي كنيد

كار با ميز پذيرش براي ترتيب دادن درخواست هاي خاص يا امكانات رفاهي

شركت در جلسات رهبري هتل

برگزاري جلسات تيمي قبل از نوبت كاري

پاسخگويي به درخواست مهمانان

حل مسائل مربوط به خدمات ميهمانان مربوط به خانه داري

استفاده از فناوري براي برقراري ارتباط با ساير بخش ها و پيگيري تكميل كار

مديريت هزينه هاي بخش، مانند هزينه هاي تامين و حقوق و دستمزد


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۷:۴۵ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

مشاغل هتل در بخش خانه داري چيست؟

نقش هاي رهبري: در هتل هاي بسيار كوچك، خدمه اتاق ممكن است مستقيماً به مدير ميز پذيرش يا مدير كل گزارش دهند، اما بيشتر هتل ها نقش رهبري را در تيم خانه داري دارند. در هتل هاي متوسط، اين نقش مي تواند يك مدير خانه داري يا يك خانه دار اجرايي باشد و در هتل هاي بزرگ، ممكن است يك مدير خانه داري وجود داشته باشد كه توسط يك دستيار مدير خانه داري، يك مدير خانه داري يا يك خانه دار اجرايي پشتيباني مي شود. رئيس خانه‌داري مسئول برنامه‌ريزي كاركنان، مديريت هزينه‌ها و اطمينان از مطابقت تمام اتاق‌ها و فضاهاي عمومي با استانداردهاي تميزي هتل است. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

اتاق‌ها: همه هتل‌ها داراي اتاق مهمان هستند، بنابراين همه هتل‌ها داراي مهماندار هستند كه وظيفه نظافت اتاق‌ها را در حين رزرو و بعد از آن بر عهده دارند. در برخي از هتل ها، ناظران طبقه ممكن است بر كاركنان اتاق در هر طبقه نظارت كنند و كنترل كيفيت را انجام دهند.

مناطق عمومي: درست مانند اتاق هاي مهمان، مكان هاي عمومي هتل نيز بايد تميز نگه داشته شوند. متصديان مناطق عمومي لابي، فضاهاي ملاقات، رستوران ها، بارها، دفاتر و هر مكان عمومي ديگر را مرتب و مرتب نگه مي دارند. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

لباسشويي: همه آن ملحفه ها و حوله ها بايد به نحوي تميز شوند! برخي از هتل ها لباس هاي شسته شده خود را به يك سرويس خشكشويي خارج از محل مي فرستند، اما بسياري از هتل ها اتاق هاي خشكشويي در محل دارند. كاركنان لباسشويي مسئول تميز كردن، خشك كردن و فشار دادن تمام ملحفه ها، حوله ها و لباس هاي فرم هتل هستند. بسياري از هتل‌ها براي لباس‌هاي ميهمان، لباس‌هاي خشك‌شويي ارائه مي‌كنند، بنابراين كاركنان متخصص خشك‌شويي اين موارد را مديريت مي‌كنند. برخي از هتل‌ها همچنين داراي خياط‌ها و اثاثه يا لوازم داخلي هستند تا لباس‌هاي فرم، مبلمان و اقلام لباس مهمان را تعمير يا تغيير دهند. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

اتاق كتاني: پس از شستن و خشك شدن ملحفه ها و حوله ها، متصديان كتاني آنها را در اتاق كتاني مرتب مي كنند و در بخش هاي مختلف هتل توزيع مي كنند. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

نقش‌هاي ديگر: برخي هتل‌ها يك اپراتور تلفن اختصاصي براي بخش خانه‌داري دارند كه به تماس‌هاي مهمانان و ساير بخش‌هاي هتل پاسخ مي‌دهد و درخواست را به عضو تيم خانه‌داري مربوطه ارسال مي‌كند. برخي از هتل‌ها همچنين داراي خدمه ميني‌بار هستند كه مسئول تهيه و پرداخت صورت‌حساب اقلام ميني‌بار هستند، و همچنين افراد خانه‌دار كه در صورت درخواست، اقلام نظافتي مانند بالش يا حوله اضافي را به اتاق‌هاي مهمان مي‌آورند.


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۶:۲۹ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

7 نكته مديريت خانه داري براي افزايش بهره وري

مديران املاك سطح بالا دائماً به دنبال راه هايي براي بهبود كارايي خانه داري براي تيم هاي خانه داري خود هستند. يك تيم خانه داري بدون مشكل نه تنها مسئوليت مديريت وظايف روزانه خود را بر عهده دارد، بلكه مسئوليت ارائه يك تجربه برتر مهمان را نيز بر عهده دارد.

 نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

در اينجا هشت نكته خانه داري براي افزايش كارايي خدمه خانه داري با استفاده از يك سيستم مديريت دارايي مبتني بر ابر آورده شده است:

 

1. ارائه آموزش هاي خاص شغلي:

در حالي كه وظايف خانه داري ممكن است نسبتاً ساده به نظر برسد، مهم است كه يك جلسه آموزشي داشته باشيد. آموزش مختص شغل براي آشنايي استخدام‌كنندگان جديد با پارامترهاي كليدي مانند برنامه تميز كردن فضاي مشترك، ترتيب تميز كردن، ابزار تميز كردن و مواد شيميايي مورد نياز و زمان تخميني براي هر فعاليت استفاده مي‌شود. اين نيز استانداردسازي سازگار و سطح بالا را ارائه مي دهد. دانش فشرده از تكنيك هاي كار مناسب سرعت را افزايش مي دهد، تميزي و بهداشت را افزايش مي دهد و از انجام كارهاي يكنواخت و صدمات مكرر در كار جلوگيري مي كند.

2. اطمينان از دسترسي سريع به ليست وظايف:

هر يك از اعضاي خدمه خانه داري بايد درك روشني از فعاليت هاي روزانه خود داشته باشد تا آنها را به موقع تحويل دهد. بنابراين، براي حداكثر كارايي خانه داري، مهم است كه ليست وظايف و مكان هاي تميز كردن را به راحتي در دسترس تيم قرار دهيد. تنظيم وظايف مكرر، مانند چك ليست براي اتاق خواب، برنامه تميز كردن پايه ها، و فضاهاي معمولي مانند باغ ها و غيره يك راه عالي براي تعيين وظايف براي كارمندان قبل از شروع شيفت آنها است.

3. موجودي را به روز نگه داريد:

يكي از بزرگترين وظايف تيم خانه داري نظارت بر سطح موجودي است. بدون عرضه مداوم خدمات آب و برق، نظافت منزل متوقف خواهد شد. بنابراين، بررسي منظم موجودي براي موجودي ورق‌ها، پاك‌كننده‌ها، پاك‌كننده‌ها و غيره اهميت دارد.

4. ابزارهاي خانه داري را ارتقا دهيد:

اكثر مردم تصور مي كنند خانه داري نيازي به فناوري ندارد. اين يك تصور غلط رايج است. جاروبرقي ها، ماشين هاي لباسشويي، و صيقل دهنده هاي كف بسيار منسوخ شده اند. با اين حال، اين ها مي توانند در طول سال ها فرسوده شوند. ارتقاء ابزار خانه داري يكي از ساده ترين راه ها براي بهبود بهره وري خانه داري است.

به خصوص قبل از سرمايه گذاري در فناوري، توصيه هايي را براي بخش خانه داري بيابيد. اطمينان حاصل كنيد كه كاركنان شما با جديدترين اين دستگاه ها آشنا هستند و هر روز هرگونه سايش يا پارگي را گزارش دهيد. به سرپرستان خود آموزش دهيد تا مرتباً بررسي هاي نگهداري و كيفيت را برنامه ريزي كنند. با تجهيزات صحيح، كاركنان خانه داري مي توانند كار را با دقت و كارايي انجام دهند.

. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

5- غفلت را شناسايي كنيد:

بي توجهي در خانه داري را نمي توان ناديده گرفت. اگر براي ايجاد يك تيم خانه داري آموزش ديده و پاسخگو وقت گذاشته باشيد، به ندرت مورد بي توجهي قرار خواهيد گرفت. با اين حال، گاهي اوقات، به دليل شكست ها يا چالش ها، كارايي خانه داري ممكن است به خطر بيفتد. براي به حداقل رساندن تعداد اتاق هاي خارج از سرويس، مهم است كه مديران خانه داري ابتدا مشكلات يا مشكلات تجهيزات را شناسايي كنند.

6. ارائه ارتباط روان با ساير كاركنان:

براي اينكه هتل شما به خوبي كار كند، سيستمي كه ارتباط روان بين تيم ها را ارتقا دهد ضروري است. به عنوان مثال، اگر اتاقي داراي نشتي شير آب يا مشكل تهويه مطبوع باشد، ميز جلو بايد بتواند فوراً با استفاده از يك سيستم يكپارچه ساده براي كمك تماس بگيرد. علاوه بر اين، سيستم ارتباطي شما بايد سابقه اي از ارتباطات ارسال شده را نيز داشته باشد تا اسناد پيچيده هرگز گم نشوند.

7. فناوري را به كار بگيريد:

به طور معمول، خانه داري نياز به عرق كردن و ساييدن دارد، اما زماني كه به درستي انجام شود، فناوري مي تواند نقش مهمي ايفا كند. استفاده از فناوري مدرن مي تواند كارهاي يكنواخت را خودكار كند و بار خدمه خانه داري را از دوش بردارد. يك مثال خوب راه حل هاي ديجيتالي است كه موجودي را رديابي مي كند و در صورت كم شدن منابع به سرپرستان هشدار مي دهد. اين نرم افزار ديجيتال بينش ارزشمندي را در مورد مصرف لوازم و چرخه هاي سفارش ارائه مي دهد و به مديريت اجازه مي دهد تا به صورت عمده سفارش دهد و هزينه محصولات حياتي را كاهش دهد.

 


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۲:۲۶ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

انواع خدمات خانه داري در هتل ها چيست؟

خدمات خانه داري بخشي جدايي ناپذير از صنعت مهمان نوازي است. حتي در اين صورت، فرآيند جذب نيرو به خودي خود (با فرض اينكه تصميم به استخدام خود داريد) زمان بر است. همچنين، استخدام تنها مرحله اوليه است كه با آموزش و آماده سازي استخدام جديد در ارتباطات و عمليات خانه داري انجام مي شود. در حالت ايده‌آل، شما نمي‌خواهيد اين فرآيند را زياد تكرار كنيد. بنابراين بهتر است با نيازهاي ملك خود و انواع خدمات خانه داري موجود براي هتل ها آشنا شويد. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد

1. نگهبان داخلي

نگهبان خانگي يكي از رايج ترين خدمات خانه داري براي املاك كوچكتر و فردي است. نگهبان داخلي يك حرفه اي بسيار قابل اعتماد است كه مسئول تميز كردن و ارائه بالاترين سطح مراقبت از ملك است. اين يك گزينه محبوب براي املاك در محل است كه به انعطاف پذيري و امنيت نياز دارند. يك انتخاب ايده آل براي صاحبان املاك با چندين ملك غير اشغالي كه نياز به مراقبت دارند.

2. مدير(هاي) خانه داري

سطح بعدي خدمات خانه داري كه معمولاً توسط املاك بزرگ دنبال مي شود، يك مدير خانه داري است. وظايف كليدي اين فرد شامل تركيبي از خانه داري و مديريت است. مديران خانه داري نيز در امور اداري، نظارت بر پيمانكاران، برنامه ريزي تعميرات و كنترل كيفيت ملك مشاركت دارند. املاك لوكس و چند ستاره پراكنده در نقاط مختلف، چندين مدير خانه داري را استخدام مي كنند تا تجربه مثبتي را براي مهمانان ارائه دهند.

3. شركت هاي خانه داري يا نظافت

براي حداكثر كارايي خانه داري، اكثر مديران دارايي سطح بالا، مديريت را به شركت هاي خانه داري خارجي برون سپاري مي كنند. اين شركت ها وظايف تمام و كمال مرتبط با خانه داري هتل را بر عهده مي گيرند. اين يك ترتيب مطلوب است زيرا نيازي به نگراني در مورد استخدام يا داشتن كارمندان در ليست حقوق و دستمزد خود نداريد. معمولاً اين گزينه پرهزينه‌تر است و دستورالعمل‌هاي استاندارد يا كيفيت نيز ممكن است متفاوت باشد. بهتر است قبل از قرارداد با يك شركت خانه داري در مراحل اوليه، در مورد انتظارات خود صحبتي آزاد داشته باشيد. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد

 


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۱:۳۰ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

انواع خدمات خانه داري در هتل ها

كل بخش خانه داري 24 ساعته كار مي كند. اين بخش هرگز تعطيل نشد. انواع خدمات خانه داري در شيفت هاي مختلف به هتل و اتاق مهمان داده مي شود. شيفت ها عمدتاً به سه دسته شيفت صبح، شيفت بعد از ظهر و شيفت شب تقسيم مي شوند. خدمات صبح و عصر كه توسط خانه داري ارائه مي شود از شيفتي به شيفت ديگر متفاوت است. در زير به طور مختصر به عنوان سرويس صبح و عصر به اين موضوع پرداخته شده است. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد

1. خدمات خانه داري صبح - شيفت صبح شلوغ ترين ساعات در بخش خانه داري است. تمام پريزهاي مناطق عمومي، خروجي دفتر پشتي بايد قبل از شروع عمليات تميز شوند. حتي در طبقه مهمان، اتاق هاي مهمان اشغال شده بايد تميز شوند و اتاق هاي خروج بايد براي فروش مجدد به مهمانان ديگر آماده شوند.

2. سرويس خانه داري عصرگاهي- اساساً در عصر فشار كار در بخش خانه داري نسبتاً كمتر از شيفت صبح است. در عصر، اساساً سرويس غذاخوري به اتاق هاي مهمان ارائه مي شود. بررسي كامل پريزهاي مختلف f/b قبل از باز شدن براي عمليات عصرگاهي انجام شده است. در حين سرويس نوبت دهي، تخت خواب براي مهمان آماده شده است. مقداري شكلات شب بخير روي تخت مهمان گذاشته مي شود. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۰:۱۳ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

نكاتي براي بهبود عمليات خانه داري

شماره 1 - سرمايه گذاري در آموزش = سرمايه گذاري روي كارمندان

آموزش كاركنان براي بهبود عملكرد شغلي خانه داري بسيار مهم است. هتل ها به طور فزاينده اي از خدمات آژانس هاي برون سپاري متخصص در نظافت تجاري استفاده مي كنند تا به كاركنان خانه داري در خانه در مورد نحوه اجراي شيوه هاي بهداشتي ايمن و بهداشتي و همچنين ارائه خدمات شخصي به مهمانان آموزش دهند. همچنين براي كاركنان خانه داري ضروري است كه نقش كليدي خود را در سودآوري هتل با فراهم كردن فضاهاي تميز براي مهمانان ارزشمند براي انجام فعاليت هاي تجاري و تفريحي خود درك كنند.

يك فرآيند تميز كردن بي عيب و نقص پيچيده است، بنابراين همسويي با كارشناساني مانند Jani-King يك راه مقرون به صرفه براي پيروزي با آموزش و روش هاي خانه داري فراهم مي كند. سرمايه گذاري با متخصصان نظافت، سرمايه گذاري بر روي خود كاركنان است كه مسئول كمك به شكل گيري بالاترين سطح رضايت مهمانان هستند.

در اينجا يك امتياز ديگر براي همسويي با يك شركت برون سپاري وجود دارد - اين مي تواند تعداد مطالبات غرامت يك كارگر را كاهش دهد زيرا آژانس برون سپاري مسئوليت چنين مسائلي را بر عهده مي گيرد. و، اتحاد با يك پيمانكار فرعي براي خدمات خانه داري به اين معني است كه هتل ها مي توانند مزايايي را كه طبق قانون مراقبت مقرون به صرفه بايد داشته باشند، كاهش دهند. اين در مورد كاهش هزينه هاي نيروي كار بدون قرباني كردن تميزي اتاق است.

شماره 2 - تجهيزات لباسشويي خود را بشناسيد

تجهيزات لباسشويي كارآمد و قدرتمند يكي از اركان يك بخش خانه داري با عملكرد بالا است. هنگامي كه عملكرد تجهيزات ضعيف مي شود، خانه داري قادر به اجراي مسئوليت هاي شغلي نيست و اين اثر كاهشي مي تواند تأثير منفي بر تجربه مهمان بگذارد. تاخير براي ملافه تميز. تاخير براي حوله آبگرم و استخر. تاخير براي دستمال سفره در رستوران ها.

براي تقويت عمليات، مراقبت از تجهيزات لباسشويي با نگهداري پيشگيرانه ضروري است. تهيه چك ليستي از رويه‌هاي مهمي كه تيم بايد دنبال كند (در نحوه مراقبت از ماشين‌هاي لباسشويي و خشك‌كن) راهنمايي‌هاي ضروري را ارائه مي‌دهد و مسئوليت‌پذيري ايجاد مي‌كند. هدف جلوگيري از تعميرات پرهزينه و خرابي تجهيزات است. دانستن زمان تعويض تجهيزات نيز كليدي است - به اين معني كه در پايان عمر خود است اما قبل از خراب شدن. پولي كه براي خريد ماشين لباسشويي و خشك كن جديد صرف مي شود با صرفه جويي در خدمات و افزايش بهره وري كاركنان هزينه خود را پرداخت مي كند.

هنگامي كه ماشين لباسشويي با ظرفيت كامل كار مي كند، اعضاي تيم خانه داري مي توانند حوله و ملحفه را بدون تاخير تحويل دهند.

شماره 3 - با ميكروب هاي غذايي خداحافظي كنيد و به سودها سلام كنيد

رستوران‌هاي هتل كه حلقه‌اي از كثيفي و ميكروب‌ها را به نمايش مي‌گذارند، مشتريان را در مورد بقيه قسمت‌هاي هتل شگفت زده مي‌كنند - و به طور پيوسته سود و اعتبار را در اين فرآيند از بين مي‌برند.

نظافت و ضدعفوني كردن يك رستوران مستلزم توانايي هاي تيمي است كه به طور خاص براي رعايت استانداردهاي EPA آموزش ديده اند و اينجاست كه تخصص يك شركت متخصص برون سپاري بسيار ارزشمند است. آنها در مورد نحوه ضدعفوني موثر وسايل تجاري، تكنيك هاي مناسب براي استريل كردن سطوح و ظروف آماده سازي غذا، و اجراي يك چك ليست دقيق از جارو كردن كف، شستن پنجره ها و تميز كردن سرويس هاي بهداشتي دانش دارند. همسويي مطمئن با يك شركت برون سپاري مانند Jani-King كه در آن توجه به جزئيات در سراسر فضا بسيار مهم است، نيازي به كاهش بودجه نيز ندارد.

با يك فرآيند بهبوديافته براي تميز كردن رستوران‌هاي هتل، سرآشپزها و كل تيم آشپزخانه مي‌توانند روي ارائه غذاي رويايي كه ميل مي‌كنند تمركز كنند - يك وعده غذايي بي‌عيب و نقص آماده كه كام را الهام مي‌بخشد.

شماره 4 - براي افزايش پاكيزگي خلاقانه فكر كنيد

وجود رويه‌هاي خانه‌داري ضروري است، اما باز بودن براي بهبود عمليات به همان اندازه ضروري است. خارج از چارچوب فكر كنيد و با راه حل هاي خانه داري خلاق باشيد تا كارايي را به حداكثر برسانيد و بودجه را با موفقيت مديريت كنيد. لباس‌هاي شسته شده را در شب بشوييد، زيرا برق معمولاً در ساعات غير اوج مصرف ارزان‌تر است، واشرها را با ظرفيت كامل كار كنيد (بدون بار نيمه خالي)، طرح‌بندي گردش كار را بررسي كنيد، و از استراتژي‌هاي تاشو هوشمند استفاده كنيد تا كاركنان بتوانند با پشتكار بيشتري كار كنند.

اغلب، آن دسته از اعضاي تيم كه روز به روز در خانه داري كار مي كنند، ايده هاي خوبي براي افزايش بهره وري خود ارائه مي دهند. اعضاي خانه داري را تشويق كنيد تا راه حل هاي بالقوه ماهري را به مديريت ارائه دهند - و سپس به آن كاركنان پاداش دهيد و بر اين اساس رويه هاي جديد را اجرا كنيد. اين يك انگيزه قوي براي عملكرد شغلي در يكي از بخش‌هاي سخت‌تر هتل است.

شماره 5 - از فناوري براي افزايش كارايي استفاده كنيد

فناوري هتل با موفقيت عمليات را ساده‌تر كرده، ارتباطات را بهبود بخشيده و هوش تجاري را در بسياري از بخش‌ها تقويت كرده است - و همين امر را مي‌توان در امور خانه‌داري نيز اعمال كرد. اتخاذ راه حل هاي موثر فن آوري خانه داري كاركنان را قادر مي سازد تا تصميمات شغلي هوشمندانه در لحظه اتخاذ كنند، بهره وري كاركنان را افزايش مي دهد و به هتل ها اجازه مي دهد تا موجودي اتاق را بهينه كنند - در نهايت امتياز رضايت مهمانان را افزايش مي دهد.

حفظ اطلاعات در مورد وضعيت بي‌درنگ اتاق‌ها كليدي است، زيرا هدف كاهش زماني است كه مهمانان بايد قبل از ورود به محل اقامت خود منتظر بمانند. خانه داري بايد تعيين كند كه چه اتاق هايي بايد به ترتيب اولويت تميز شوند، در حالي كه مهماناني كه ديرتر به خانه مي روند و مكان هايي كه نظم دادن به آنها بزرگ يا چالش برانگيزتر است را در نظر بگيرد. و اين اطلاعات بايد در زمان واقعي به تيم ميز جلو منتقل شود تا آنها بتوانند ورود و انتظارات را در مورد زمان دسترسي مشتريان به اتاق هايشان مديريت كنند.

راه حل فن آوري مناسب ارتباط بهتري بين نظافت خانه و ميز جلو تضمين مي كند (و سردرگمي كمتري در مورد اينكه چه اتاق هايي در چه زماني آماده هستند)، و اينكه اطلاعات دقيق ديده مي شود و سپس در همه جا به اشتراك گذاشته مي شود تا مسئوليت هاي شغلي بدون نقص اجرا شوند. فناوري تميز كردن اتاق را سريع بدون افت كيفيت تشويق مي كند. اين فقط براي يك عمليات داخلي نيست - هتل‌هايي كه راه‌حل فن‌آوري خانه‌داري را اجرا مي‌كنند به همكاري با شركت‌هاي نظافتي برون‌سپاري ادامه مي‌دهند زيرا يادگيري سيستم‌ها اغلب ساده و استفاده آسان است. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

نتيجه

بهبود عمليات خانه داري "سنت" و منطقي است زيرا راهي غيرقابل انكار براي افزايش سود و ايجاد رضايت بيشتر مهمانان است. ارائه ابزارهاي لازم براي پيشرفت اعضاي تيم خانه داري - چه كمك يك آژانس برون سپاري متخصص در تميز كردن هتل ها، تعمير و نگهداري فعال در تجهيزات خشكشويي، روش هاي هوشمندتر و صرفه جويي در زمان بيشتر، يا راه حل هاي فناوري كه كارايي را افزايش مي دهد - باعث مي شود تفاوت فوق العاده در دنيايي كه اهميت تميزي هتل غالب است.


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۷:۳۰ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

چك ليست استانداردهاي خانه داري هتل

تميزي هتل با چك ليستي از وظايف شروع مي شود. اين چك ليست استانداردهاي خانه داري هتل، كاركنان را راهنمايي مي كند و به هتل شما اجازه مي دهد تا استانداردهاي يكنواخت نظافت را در تمام اتاق ها و مناطق مشترك حفظ كند.

چك ليست استانداردهاي اصلي خانه داري شامل موارد زير است:

يك ورودي ايجاد كنيد

مهمانان شما تميزي هتل شما را از لحظه ورود به پاركينگ ارزيابي مي كنند. بنابراين، خدمات خانه داري شما بايد شامل نماي بيروني و ورودي باشد. بوته‌ها را مرتب نگه داريد، اثر دست‌ها را از روي درها پاك كنيد، پنجره‌ها را بشوييد و كف‌پوش‌ها را تميز كنيد تا اولين تاثير خوبي داشته باشيد.

اتاق هاي مهمان تميز

اتاق هاي مهمان بايد تميز و ضد عفوني شوند.

اين شامل:

تخت‌ها را بردار، بازرسي و مرتب كن

هر اينچ از حمام را تميز و ضدعفوني كنيد

سطوح و مواردي مانند كليدهاي برق را پاك و ضدعفوني كنيد

وسايل ضروري مانند ملحفه، محصولات مراقبت شخصي و ليوان هاي نوشيدني را دوباره پر كنيد

حذف زباله

فرش را جاروبرقي بكشيد و تمام لكه ها يا لكه ها را درمان كنيد

بازرسي نهايي را انجام دهيد و كارهاي ناديده گرفته يا ناتمام را تكميل كنيد

امكانات رفاهي عميق

ميهمانان انتظار دارند از امكانات بي‌نظير و ضدعفوني‌شده، از جمله استخر، اسپا، مركز تناسب اندام، خشك‌شويي، بار نوشيدني، و آسانسور استفاده كنند. كاركنان خانه داري اين وسايل را به طور مرتب تميز و ضدعفوني مي كنند و در صورت نياز نظافت عميق را انجام مي دهند. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

 

طبقات را حفظ كنيد

خواه از چوب سخت، كاشي، مرمر يا فرش باشد، كفپوش سرتاسر هتل شما نياز به رسيدگي منحصر به فردي دارد. مطمئن شويد كه كاركنان خانه داري شما نحوه تميز كردن هر سطح را مي دانند. آنها بايد هرگونه لكه، لكه، پارگي يا سايش را گزارش كنند تا بتوان آن را تعمير و نگهداري كرد.

بهبود استانداردهاي خانه داري

اگر چه چك ليست استانداردهاي خانه داري تثبيت شده تضمين مي كند كه هتل شما تميز باقي مي ماند، اما پذيراي تغييرات باشيد. بهبود در فرآيند و پروتكل‌ها به هتل شما اجازه مي‌دهد تا ضمن افزايش كارايي، پذيرش فناوري جديد و كاهش هزينه‌ها، تميزي خود را حفظ كند.

در اينجا چندين راه براي بهبود استانداردهاي خانه داري هتل ارائه شده است.

كاركنان قطار

در حالت ايده آل، هر يك از كاركنان خانه داري شما از يك چك ليست پيروي مي كنند و اتاق هاي هتل و مناطق مشترك را به همان اندازه تميز تحويل مي دهند. اين استاندارد را با آموزش كاركنان ايجاد يا ادامه دهيد.

جلسات آموزشي منظم فرهنگ تعهد به استانداردهاي پاكيزگي را ترويج مي كند. آموزش همچنين به كاركنان نحوه استفاده صحيح از مواد شيميايي و تجهيزات تميز كننده را نشان مي دهد. سرپرستان مي توانند كار را به صورت نقطه اي بررسي كنند و از اين ارزيابي ها براي برنامه ريزي تكنيك ها يا نمايش تجهيزات استفاده كنند.

كاركنان مي توانند آموزش هاي توسعه حرفه اي را دريافت كنند كه نقش مهم آنها به عنوان سفيران هتل را مشخص مي كند، بخشي جدايي ناپذير از ايجاد تجربيات استثنايي براي مهمانان.

به روز رساني هاي توالي تميز كردن

چك ليست استانداردهاي خانه داري براي ايجاد اتاق هاي تميز و يكنواخت و فضاهاي مشترك طراحي شده است. خانه دارها معمولاً از پشت فضا شروع مي كنند و به سمت جلو كار مي كنند. رويكرد سيستماتيك را مي توان براي به حداكثر رساندن تميزي و صرفه جويي در زمان و هزينه تغيير داد. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

 

چك ليست را ارزيابي كنيد تا مطمئن شويد كه وظايف ضروري را پوشش مي دهد، سپس تغييرات را در نظر بگيريد. گروه بندي كارهاي مشابه با هم يا تغيير ترتيب كارها ممكن است باعث صرفه جويي در زمان و بهبود رضايت مهمان و سود مالي در طول زمان شود.

ارتقاء تجهيزات

جاروبرقي ها، ماشين هاي لباسشويي و پوليش هاي كف به مرور زمان فرسوده مي شوند و پيشرفت هاي تكنولوژيكي مي تواند تجهيزات خانه داري را منسوخ كند. ارتقاء تجهيزات يكي از راه هاي بهبود استانداردهاي نظافت هتل است.

كاركنان خانه داري بايد هر روز تجهيزات را بازرسي كنند و هرگونه ساييدگي يا پارگي را گزارش دهند. ناظران همچنين مي توانند تعمير و نگهداري منظم را برنامه ريزي كنند و تجهيزات را به طور مرتب تعويض كنند.

كاركنان خانه داري با تجهيزات مناسب مي توانند وظايف خود را با دقت و كارايي انجام دهند و مهمانان از تميزي كه شايسته و انتظارشان هستند لذت ببرند.

از محصولات تميزكننده نوآورانه استفاده كنيد

محصولات نظافتي حرفه اي براي تميز كردن يا ضدعفوني كردن سطوح هتل به بهترين نحو و اقتصادي طراحي شده اند. با اين حال، نوآوري‌هاي محصول و تغييرات فناوري رخ مي‌دهند و مي‌توانند استانداردهاي خانه‌داري را بهبود بخشند.

در مورد محصولات پاك كننده و ضدعفوني كننده موجود به روز باشيد. خريد فرمول هاي ارتقا يافته يا تخصصي را در نظر بگيريد كه نظافت خانه را آسان تر مي كند و نتايج بهتري ايجاد مي كند. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

 

مديريت سهام

هر خدمات خانه‌داري هتل اهميت نگهداري از محلول‌هاي تميزكننده و ملحفه‌هاي تازه را درك مي‌كند. با اين حال، هميشه جايي براي پيشرفت وجود دارد.

يك سيستم موجودي خودكار، منابع را رديابي مي‌كند و به كاركنان هشدار مي‌دهد كه زمان آن است كه اقلام ضروري را مجدداً ذخيره يا سفارش مجدد دهند.

كاركنان همچنين مي توانند در كنوانسيون ها شركت كنند و به ادبياتي دسترسي داشته باشند كه جزئيات ارتقاء موجودي موجودي را نشان مي دهد. انتخاب يك تامين كننده يا محصول متفاوت مي تواند كارايي تميز كردن را همراه با رضايت و سود مهمانان افزايش دهد.

ADAPT TECHNOLOGY

خدمات خانه داري معمولاً به تلاش انساني و چربي آرنج نياز دارد، اما فناوري نيز مي تواند نقش مهمي ايفا كند.

با فناوري، كاركنان خانه داري مي توانند هميشه در ارتباط باشند و نيازها را به شيوه اي معقول برطرف كنند.

براي مثال، راه‌حل‌هاي فناوري مي‌توانند موجودي را رديابي كنند و در صورت كم شدن منابع، به ناظران هشدار دهند. نرم افزار ممكن است بهره وري كاركنان و نمرات رضايت مهمانان را نيز بررسي كند. اين داده ها به كاركنان خانه داري بينشي نسبت به نقاط قوت و ضعف مي دهد. اين گزينه هاي پيشرفته به مديريت اجازه مي دهد تا سود را در عين برآورده كردن انتظارات مهمانان، به حداكثر برساند.

پياده سازي ابزارهاي ارتباطي

ابزارهاي ارتباطي مختلف سردرگمي را كاهش مي‌دهند، بهره‌وري را به حداكثر مي‌رسانند و كارايي را افزايش مي‌دهند. نيازهاي هتل خود را ارزيابي كنيد و ابزارهاي ارتباطي مفيد را اجرا كنيد.

پيشرفت‌هاي ارتباطي مي‌تواند شامل سيستم‌هاي خودكار و تلفن‌هاي همراه، بيپرها و ساير دستگاه‌ها باشد. اين ابزارها به كاركنان خانه داري اجازه مي دهد تا تعميرات مورد نياز را مستقيماً به بخش تعمير و نگهداري گزارش دهند يا در صورت نياز با ميز پذيرش تماس بگيرند.

اهداف جديد تعيين كنيد

بعد از اينكه كاركنان خانه داري به استانداردهاي بالايي كه مهمانان شما انتظار دارند دست يافتند، استانداردهاي خود را دوباره ارزيابي كنيد. همانطور كه همچنان مهمانان خود را تحت تاثير قرار مي دهيد و برند خود را تقويت مي كنيد، اهداف جديدي را تعيين كنيد.

سرپرستان و كاركنان خانه داري شما مي توانند به عنوان يك تيم با هم ملاقات كنند تا اهداف، موفقيت ها و كمبودهاي خانه داري گذشته را بررسي كنند. با اهداف جديد، تعهد خود را به مهمانان خود نشان مي دهيد.

بهبود استانداردهاي خدمات خانه داري

هتل شما بايد هميشه تميز بماند. از اين چك ليست استانداردهاي خانه داري براي افزايش كارايي نظافت، رضايت مهمانان و سود هتل استفاده كنيد. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

 

نياز به راهنمايي متخصص در ايجاد و حفظ استانداردهاي خدمات خانه داري داريد؟ خدمات نظافت هتل خوشحال است كه با شما در تلاش براي بهبود نظافت كلي در هتل شما همكاري مي كند.


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۴:۱۸ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

مقدمه اي بر دپارتمان فرانت آفيس هتل

ميز پذيرش يك بخش بسيار مهم در هتل است كه مستقيماً با مهمانان ارتباط برقرار مي كند. عملكرد اصلي اين بخش رزرو، خدمات مهمان، ورود، خروج، تلفن، امور مالي و صندوق، ارز، واگذاري اتاق، استعلام و غيره است.

فرانت آفيس را مركز عصبي هتل نيز مي نامند. مي توان آن را به عنوان جلويي از بخش مسكن واقع در اطراف سرسرا و منطقه لابي يك ملك پذيرايي تعريف كرد. از آنجايي كه اين بخش در اطراف محوطه سرسراي هتل قرار دارد و براي مهمانان، مراجعين و بازديدكنندگان قابل مشاهده است، مجموعاً به آنها "فرانت آفيس" مي گويند.

اگر مهمانان مشكلي داشته باشند يا نياز به قدرداني يا اظهار نظر داشته باشند، معمولاً مستقيماً به Front Office مراجعه مي كنند، زيرا تماس و گفتگو با ساير بخش ها راحت است. بنابراين، اين بخش نماينده مستقيم براي پيوند دادن كار و گزارش پيامدهاي آن به بخش هاي ديگر است.

اين بخش يكي از بخش هاي عملياتي و درآمدزا هتل است كه دو سوم درآمد يك هتل از فروش اتاق هاي مهمان را به دست مي آورد. اين شامل ارائه خدمات ارزشمند به مهمانان در تمام چرخه مهمان شامل قبل از ورود، ورود، اشغال و خروج است.

اهميت بخش فرانت آفيس:

عملكردهاي سنتي فرانت آفيس شامل رزرو، ثبت نام، تخصيص اتاق و نرخ، خدمات مهمان، وضعيت اتاق، نگهداري و تسويه حساب مهمان و ايجاد سوابق تاريخچه مهمان است.

فرانت آفيس يك پايگاه داده جامع از اطلاعات مهمان را ايجاد و نگهداري مي كند، خدمات مهمان را هماهنگ مي كند و رضايت مهمانان را تضمين مي كند. اين كاركردها توسط افراد در مناطق مختلف بخش فرانت آفيس انجام مي شود.

دفتر جلو به عنوان چهره هتل نيز شناخته مي شود. اين اولين منطقه تماس با مهمانان و همچنين مركز عصبي هتل است. تمام فعاليت‌ها و حوزه‌هاي فرانت آفيس در جهت پشتيباني از تراكنش و خدمات مهمان است.

عملكرد عملياتي بخش فرانت آفيس:

ثبت نام مهمان: آيا همه فعاليت هاي مربوط به ثبت نام مهمان مانند ورود، تعيين اتاق، استقبال، نرخ اتاق و غيره انجام مي شود.

خدمات مهمان: هر گونه فعاليت مرتبط با خدمات مهمان را انجام مي دهد.

تاريخچه مهمان و سوابق: ايجاد و حفظ نمايه مهمان، سابقه، پسنديدن و نپسنديدن، جمع آوري بازخورد و غيره.

پايگاه داده مهمان: يك پايگاه داده جامع از اطلاعات مهمان را ايجاد و نگهداري مي كند

به روز رساني وضعيت اتاق: مسئول به روز رساني وضعيت صحيح اتاق مانند CI، CO، DNCO، DND و غيره است.

رزرواسيون: اين بخش وظيفه ثبت رزرو اتاق را از منابع مختلف با ضبط، ثبت سوابق رزرو و بازنگري در زمان مناسب بر عهده دارد تا اطمينان حاصل شود كه مهمانان هنگام ورود به هتل اتاق خود را دارند.

هزينه پست و مرسوله: اين بخش براي تسهيل ارسال نامه، تلگرام و مرسوله به مهمانان مي باشد.

تلفن: اين بخش براي تسهيل در ارتباط با تلفن به مهمانان داخلي و خارجي و بيدار كردن مهمانان در هنگام صبح است.

امور مالي و ارزي: اين بخش مربوط به بخش حسابداري است كه از طريق جمع آوري از مهمانان از طريق خدمات آنها و همچنين ارائه خدمات ارزي انجام مي شود. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

استعلام: اين بخش براي پاسخگويي به سوالات و سوالات مهمانان مي باشد. بنابراين، اين بخش بايد با تمام حركات هتل هوشيار باشد.

ميز و دربان بل: ارائه كليه خدمات مربوط به ميز و دربان بل.

موقعيت هاي كاركنان معمولي در بخش اتاق ها:

نماينده ميز جلو: مهمانان را ثبت مي كند و اطلاعات در دسترس بودن اتاق را حفظ مي كند.

صندوقدار: برگه هاي ميهمان را نگهداري و تسويه مي كند و مهمانان را به درستي بررسي مي كند.

حسابرس شبانه: كار منشي حساب هاي دريافتني را كنترل مي كند و گزارش هاي روزانه را براي مديريت تهيه مي كند (مثلاً گزارش اشغال و گزارش درآمد).

كارمند پست و اطلاعات: پيام‌ها را مي‌گيرد، دستورالعمل‌ها را به مهمانان ارائه مي‌دهد و نامه‌ها را نگهداري مي‌كند.

اپراتور تلفن: صفحه كليد را مديريت مي كند و تماس هاي بيدارباش را هماهنگ مي كند.

Reservation Agent: به درخواست هاي رزرو پاسخ مي دهد و ركوردهاي رزرو را ايجاد مي كند.

نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

دوچرخه سواري مهمان در هتل

 

مامور خدمات يونيفرم: چمدان مهمان را حمل مي كند، مهمانان را تا اتاق آنها اسكورت مي كند و براي هر اطلاعاتي كه درخواست مي شود به مهمانان كمك مي كند.


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۳:۲۶ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

بخش فرانت آفيس چيست؟

اين يكي از بسياري از بخش هاي كسب و كار هتل است كه به طور مستقيم با مشتريان در اولين ورود به هتل در تعامل است. پرسنل اين دپارتمان بسيار به چشم ميهمانان مي آيند.

كاركنان فرانت آفيس تراكنش هاي بين هتل و مهمانانش را انجام مي دهند. كاركنان از مهمانان پذيرايي مي كنند، به درخواست هاي آنها رسيدگي مي كنند و اولين برداشت از هتل را در ذهن آنها ايجاد مي كنند.

بخش جلو دفتر

بخش فرانت آفيس شامل

ميز جلو

خدمات لباس فرم

دربان

سيستم حسابداري فرانت آفيس

صرافي شعبه خصوصي (PBX)، يك شبكه تلفن خصوصي كه در يك سازمان استفاده مي شود

مسئوليت هاي اساسي بخش فرانت آفيس

در زير ابتدايي ترين مسئوليت هايي كه يك دفتر كار مي تواند انجام دهد آورده شده است.

ايجاد پايگاه داده مهمان

رسيدگي به حساب هاي مهمان

هماهنگي خدمات مهمان

تلاش براي فروش خدمات

تضمين رضايت مهمانان

انجام ارتباطات داخلي از طريق PBX

عمليات فرانت آفيس

دو دسته از عمليات Front Office وجود دارد -

عمليات جلو خانه

اين عمليات براي مهمانان هتل قابل مشاهده است. مهمانان مي توانند با هم تعامل داشته باشند و اين عمليات را ببينند، از اين رو، عمليات Front-House ناميده مي شود. تعداد كمي از اين عمليات عبارتند از -

تعامل با مهمانان براي رسيدگي به درخواست اقامت.

بررسي در دسترس بودن محل اقامت و اختصاص آن به مهمان.

جمع آوري اطلاعات جزئي هنگام ثبت نام مهمان

ايجاد حساب مهمان با سيستم حسابداري FO.

صدور كليد اقامت براي مهمان.

تسويه پرداخت ميهمان در زمان خروج.

عمليات پشت خانه

كاركنان فرانت آفيس اين عمليات را در غياب مهمانان يا زماني كه نيازي به دخالت مهمان نيست انجام مي دهند. اين عمليات شامل فعاليت هايي مانند - است

تعيين نوع مهمان (تازه/تكرار) با بررسي پايگاه داده.

اطمينان از ترجيحات ميهمان براي ايجاد حس شخصي به خدمات.

نگهداري حساب مهمان در سيستم حسابداري

تهيه صورت حساب مهمان

جمع آوري مبلغ مانده قبوض مهمان.

توليد گزارش

دوچرخه سواري مهمان در هتل

به طور كلي، تعامل يك مهمان با هتل به چهار مرحله متوالي زير تقسيم مي شود:

قبل از ورود

مرحله اي است كه مشتري قصد دارد از اقامتگاهي در هتل استفاده كند. در اين مرحله اول، مشتري يا ميهمان احتمالي از طريق تماس تلفني يا ايميل در مورد موجود بودن نوع اقامتگاه مورد نظر و امكانات رفاهي آن جويا مي شود. همچنين مشتري با مراجعه به وب سايت هتل سعي مي كند اطلاعات بيشتري در مورد هتل پيدا كند. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

در انتهاي هتل، سيستم حسابداري فرانت آفيس اطلاعات مهمان مانند نام، سن، شماره تماس، مدت زمان احتمالي اقامت براي رزرو اتاق و غيره را ضبط مي كند.

ورود

پرسنل پذيرش از ميهمان در پذيرايي پذيرايي مي كنند. باربرها چمدان مهمان را مي آورند. براي مهمان با رزرو تاييد شده، كارمند دفتر پذيرش يك كارت ثبت نام مهمان (GRC) را به مهمان مي دهد و از مهمان مي خواهد كه اطلاعات شخصي مربوط به اقامت در هتل را تكميل كند. سپس كارمند مهمان را در پايگاه داده ثبت مي كند و بدين ترتيب يك ركورد مهمان و يك حساب مهمان به همراه آن ايجاد مي كند. بعداً، منشي كيت خوش آمدگويي و كليدهاي محل اقامت را تحويل مي دهد. پس از مراحل ثبت نام، ميهمان مي تواند اقدام به اشغال اقامتگاه كند.

تصرف

در طول اقامت، يك سيستم حسابداري پيشخوان مسئول رديابي هزينه‌هاي ميهمان در قبال خريدهاي وي از رستوران‌هاي هتل، سرويس اتاق، بار، يا هرگونه تماس تلفني خروجي از طريق سيستم‌هاي ارتباطي هتل است. كارمندان پيشخوان مسئول مديريت و صدور كليدهاي مناسب اقامتگاه ها براي مهمانان مناسب هستند. در صورت درخواست مهمانان، كاركنان همچنين براي حمل و نقل، نگهداري از كودك، يا گشت هاي محلي در زماني كه مهمان در هتل اقامت دارند، هماهنگي مي كنند. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

دوچرخه سواري مهمان در هتل

عزيمت، خروج

در هنگام خروج مهمان، سيستم حسابداري پيشخوان پرداخت كالا و خدمات ارائه شده را تضمين مي كند. اگر صورتحساب يك مهمان به طور كامل پرداخت نشود، موجودي از سوابق مهمان به سوابق غيرمهمان منتقل مي شود. هنگامي كه اين اتفاق مي افتد، جمع آوري به عهده بخش حسابداري پشتيبان مي شود.

در زمان خروج ميهمان، كاركنان پذيرش از مهمان به خاطر فرصتي براي خدمت و هماهنگي براي جابجايي چمدان ها تشكر مي كنند. علاوه بر اين، اگر مهمان نياز به فرودگاه يا ساير خدمات دراپ داشته باشد، ميز زنگ جلو آن را برآورده مي كند.


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۱:۲۵ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

آشنايي با فرانت آفيس

اصطلاح "آفيس جلو" در اصل در اوايل قرن بيستم در زمينه اجراي قانون ظهور كرد. كساني كه به جرم محكوم شده بودند يا درگير فعاليت هاي مجرمانه بودند، گاهي اوقات به اداره اصلي پليس يا اداره اصلي كارآگاهي به عنوان "دفتر جلو" اشاره مي كردند، زيرا اين اداره عالي ترين نهاد اجراي قانون در يك منطقه محلي بود. در دهه 1930، معناي عبارت front office تكامل يافته بود و عمدتاً براي مهم ترين كاركنان يك شركت، مانند مديريت و مديران، استفاده مي شد.

 

معمولاً كاركنان فرانت آفيس مستقيم ترين تماس را با مشتريان دارند. براي اكثر مشاغل، پيشخوان محل پذيرش و فروش كسب و كار است. با اين حال، در صنعت خدمات مالي، كارمندان دفتر اصلي معمولاً آن دسته از كارشناساني هستند كه با ارائه خدمات مستقيم به مشتري، مانند مديريت ثروت، براي شركت درآمد ايجاد مي كنند. بسته به صنعت، پرسنل آفيس يك شركت ممكن است برخي از كم دستمزدترين كارمندان، از جمله پذيرش، باشند. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۰:۴۸ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)