تميزي هتل با چك ليستي از وظايف شروع مي شود. اين چك ليست استانداردهاي خانه داري هتل، كاركنان را راهنمايي مي كند و به هتل شما اجازه مي دهد تا استانداردهاي يكنواخت نظافت را در تمام اتاق ها و مناطق مشترك حفظ كند.
چك ليست استانداردهاي اصلي خانه داري شامل موارد زير است:
يك ورودي ايجاد كنيد
مهمانان شما تميزي هتل شما را از لحظه ورود به پاركينگ ارزيابي مي كنند. بنابراين، خدمات خانه داري شما بايد شامل نماي بيروني و ورودي باشد. بوتهها را مرتب نگه داريد، اثر دستها را از روي درها پاك كنيد، پنجرهها را بشوييد و كفپوشها را تميز كنيد تا اولين تاثير خوبي داشته باشيد.
اتاق هاي مهمان تميز
اتاق هاي مهمان بايد تميز و ضد عفوني شوند.
اين شامل:
تختها را بردار، بازرسي و مرتب كن
هر اينچ از حمام را تميز و ضدعفوني كنيد
سطوح و مواردي مانند كليدهاي برق را پاك و ضدعفوني كنيد
وسايل ضروري مانند ملحفه، محصولات مراقبت شخصي و ليوان هاي نوشيدني را دوباره پر كنيد
حذف زباله
فرش را جاروبرقي بكشيد و تمام لكه ها يا لكه ها را درمان كنيد
بازرسي نهايي را انجام دهيد و كارهاي ناديده گرفته يا ناتمام را تكميل كنيد
امكانات رفاهي عميق
ميهمانان انتظار دارند از امكانات بينظير و ضدعفونيشده، از جمله استخر، اسپا، مركز تناسب اندام، خشكشويي، بار نوشيدني، و آسانسور استفاده كنند. كاركنان خانه داري اين وسايل را به طور مرتب تميز و ضدعفوني مي كنند و در صورت نياز نظافت عميق را انجام مي دهند. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.
طبقات را حفظ كنيد
خواه از چوب سخت، كاشي، مرمر يا فرش باشد، كفپوش سرتاسر هتل شما نياز به رسيدگي منحصر به فردي دارد. مطمئن شويد كه كاركنان خانه داري شما نحوه تميز كردن هر سطح را مي دانند. آنها بايد هرگونه لكه، لكه، پارگي يا سايش را گزارش كنند تا بتوان آن را تعمير و نگهداري كرد.
بهبود استانداردهاي خانه داري
اگر چه چك ليست استانداردهاي خانه داري تثبيت شده تضمين مي كند كه هتل شما تميز باقي مي ماند، اما پذيراي تغييرات باشيد. بهبود در فرآيند و پروتكلها به هتل شما اجازه ميدهد تا ضمن افزايش كارايي، پذيرش فناوري جديد و كاهش هزينهها، تميزي خود را حفظ كند.
در اينجا چندين راه براي بهبود استانداردهاي خانه داري هتل ارائه شده است.
كاركنان قطار
در حالت ايده آل، هر يك از كاركنان خانه داري شما از يك چك ليست پيروي مي كنند و اتاق هاي هتل و مناطق مشترك را به همان اندازه تميز تحويل مي دهند. اين استاندارد را با آموزش كاركنان ايجاد يا ادامه دهيد.
جلسات آموزشي منظم فرهنگ تعهد به استانداردهاي پاكيزگي را ترويج مي كند. آموزش همچنين به كاركنان نحوه استفاده صحيح از مواد شيميايي و تجهيزات تميز كننده را نشان مي دهد. سرپرستان مي توانند كار را به صورت نقطه اي بررسي كنند و از اين ارزيابي ها براي برنامه ريزي تكنيك ها يا نمايش تجهيزات استفاده كنند.
كاركنان مي توانند آموزش هاي توسعه حرفه اي را دريافت كنند كه نقش مهم آنها به عنوان سفيران هتل را مشخص مي كند، بخشي جدايي ناپذير از ايجاد تجربيات استثنايي براي مهمانان.
به روز رساني هاي توالي تميز كردن
چك ليست استانداردهاي خانه داري براي ايجاد اتاق هاي تميز و يكنواخت و فضاهاي مشترك طراحي شده است. خانه دارها معمولاً از پشت فضا شروع مي كنند و به سمت جلو كار مي كنند. رويكرد سيستماتيك را مي توان براي به حداكثر رساندن تميزي و صرفه جويي در زمان و هزينه تغيير داد. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.
چك ليست را ارزيابي كنيد تا مطمئن شويد كه وظايف ضروري را پوشش مي دهد، سپس تغييرات را در نظر بگيريد. گروه بندي كارهاي مشابه با هم يا تغيير ترتيب كارها ممكن است باعث صرفه جويي در زمان و بهبود رضايت مهمان و سود مالي در طول زمان شود.
ارتقاء تجهيزات
جاروبرقي ها، ماشين هاي لباسشويي و پوليش هاي كف به مرور زمان فرسوده مي شوند و پيشرفت هاي تكنولوژيكي مي تواند تجهيزات خانه داري را منسوخ كند. ارتقاء تجهيزات يكي از راه هاي بهبود استانداردهاي نظافت هتل است.
كاركنان خانه داري بايد هر روز تجهيزات را بازرسي كنند و هرگونه ساييدگي يا پارگي را گزارش دهند. ناظران همچنين مي توانند تعمير و نگهداري منظم را برنامه ريزي كنند و تجهيزات را به طور مرتب تعويض كنند.
كاركنان خانه داري با تجهيزات مناسب مي توانند وظايف خود را با دقت و كارايي انجام دهند و مهمانان از تميزي كه شايسته و انتظارشان هستند لذت ببرند.
از محصولات تميزكننده نوآورانه استفاده كنيد
محصولات نظافتي حرفه اي براي تميز كردن يا ضدعفوني كردن سطوح هتل به بهترين نحو و اقتصادي طراحي شده اند. با اين حال، نوآوريهاي محصول و تغييرات فناوري رخ ميدهند و ميتوانند استانداردهاي خانهداري را بهبود بخشند.
در مورد محصولات پاك كننده و ضدعفوني كننده موجود به روز باشيد. خريد فرمول هاي ارتقا يافته يا تخصصي را در نظر بگيريد كه نظافت خانه را آسان تر مي كند و نتايج بهتري ايجاد مي كند. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.
مديريت سهام
هر خدمات خانهداري هتل اهميت نگهداري از محلولهاي تميزكننده و ملحفههاي تازه را درك ميكند. با اين حال، هميشه جايي براي پيشرفت وجود دارد.
يك سيستم موجودي خودكار، منابع را رديابي ميكند و به كاركنان هشدار ميدهد كه زمان آن است كه اقلام ضروري را مجدداً ذخيره يا سفارش مجدد دهند.
كاركنان همچنين مي توانند در كنوانسيون ها شركت كنند و به ادبياتي دسترسي داشته باشند كه جزئيات ارتقاء موجودي موجودي را نشان مي دهد. انتخاب يك تامين كننده يا محصول متفاوت مي تواند كارايي تميز كردن را همراه با رضايت و سود مهمانان افزايش دهد.
ADAPT TECHNOLOGY
خدمات خانه داري معمولاً به تلاش انساني و چربي آرنج نياز دارد، اما فناوري نيز مي تواند نقش مهمي ايفا كند.
با فناوري، كاركنان خانه داري مي توانند هميشه در ارتباط باشند و نيازها را به شيوه اي معقول برطرف كنند.
براي مثال، راهحلهاي فناوري ميتوانند موجودي را رديابي كنند و در صورت كم شدن منابع، به ناظران هشدار دهند. نرم افزار ممكن است بهره وري كاركنان و نمرات رضايت مهمانان را نيز بررسي كند. اين داده ها به كاركنان خانه داري بينشي نسبت به نقاط قوت و ضعف مي دهد. اين گزينه هاي پيشرفته به مديريت اجازه مي دهد تا سود را در عين برآورده كردن انتظارات مهمانان، به حداكثر برساند.
پياده سازي ابزارهاي ارتباطي
ابزارهاي ارتباطي مختلف سردرگمي را كاهش ميدهند، بهرهوري را به حداكثر ميرسانند و كارايي را افزايش ميدهند. نيازهاي هتل خود را ارزيابي كنيد و ابزارهاي ارتباطي مفيد را اجرا كنيد.
پيشرفتهاي ارتباطي ميتواند شامل سيستمهاي خودكار و تلفنهاي همراه، بيپرها و ساير دستگاهها باشد. اين ابزارها به كاركنان خانه داري اجازه مي دهد تا تعميرات مورد نياز را مستقيماً به بخش تعمير و نگهداري گزارش دهند يا در صورت نياز با ميز پذيرش تماس بگيرند.
اهداف جديد تعيين كنيد
بعد از اينكه كاركنان خانه داري به استانداردهاي بالايي كه مهمانان شما انتظار دارند دست يافتند، استانداردهاي خود را دوباره ارزيابي كنيد. همانطور كه همچنان مهمانان خود را تحت تاثير قرار مي دهيد و برند خود را تقويت مي كنيد، اهداف جديدي را تعيين كنيد.
سرپرستان و كاركنان خانه داري شما مي توانند به عنوان يك تيم با هم ملاقات كنند تا اهداف، موفقيت ها و كمبودهاي خانه داري گذشته را بررسي كنند. با اهداف جديد، تعهد خود را به مهمانان خود نشان مي دهيد.
بهبود استانداردهاي خدمات خانه داري
هتل شما بايد هميشه تميز بماند. از اين چك ليست استانداردهاي خانه داري براي افزايش كارايي نظافت، رضايت مهمانان و سود هتل استفاده كنيد. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.
نياز به راهنمايي متخصص در ايجاد و حفظ استانداردهاي خدمات خانه داري داريد؟ خدمات نظافت هتل خوشحال است كه با شما در تلاش براي بهبود نظافت كلي در هتل شما همكاري مي كند.
برچسب:
هتل،
اتوماسيون هتلداري،
نرم افزار هتلداري،
هوش تجاري،
مديريت هتل،
خدمات مشتريان،
مديريت ارتباط با مشتري،
منابع انساني،
خانه داري،
لاندري،
رزرواسيون،
منابع انساني،
نرم افزار هتل،
فرانت آفيس،
پذيرش،
حسابداري،
حساب داري،
خزانه داري،
رستوران،
پاركينگ هتل،
ارتباط با مشتري،
كاست كنترل،
بهاي تمام شده،
امور مالي هتل،
تعمير و نگهداري،
تاسيسات،
پورتال سازماني،
پورتال هتل،
انبارداري،
انبار،
اموال و دارايي ثابت،
حقوق و دستمزد،
كارگزيني،
گزارش سفر هتل،
قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید: