مقدمه ای بر دپارتمان فرانت آفیس هتل
میز پذیرش یک بخش بسیار مهم در هتل است که مستقیماً با مهمانان ارتباط برقرار می کند. عملکرد اصلی این بخش رزرو، خدمات مهمان، ورود، خروج، تلفن، امور مالی و صندوق، ارز، واگذاری اتاق، استعلام و غیره است.
فرانت آفیس را مرکز عصبی هتل نیز می نامند. می توان آن را به عنوان جلویی از بخش مسکن واقع در اطراف سرسرا و منطقه لابی یک ملک پذیرایی تعریف کرد. از آنجایی که این بخش در اطراف محوطه سرسرای هتل قرار دارد و برای مهمانان، مراجعین و بازدیدکنندگان قابل مشاهده است، مجموعاً به آنها "فرانت آفیس" می گویند.
اگر مهمانان مشکلی داشته باشند یا نیاز به قدردانی یا اظهار نظر داشته باشند، معمولاً مستقیماً به Front Office مراجعه می کنند، زیرا تماس و گفتگو با سایر بخش ها راحت است. بنابراین، این بخش نماینده مستقیم برای پیوند دادن کار و گزارش پیامدهای آن به بخش های دیگر است.
این بخش یکی از بخش های عملیاتی و درآمدزا هتل است که دو سوم درآمد یک هتل از فروش اتاق های مهمان را به دست می آورد. این شامل ارائه خدمات ارزشمند به مهمانان در تمام چرخه مهمان شامل قبل از ورود، ورود، اشغال و خروج است.
اهمیت بخش فرانت آفیس:
عملکردهای سنتی فرانت آفیس شامل رزرو، ثبت نام، تخصیص اتاق و نرخ، خدمات مهمان، وضعیت اتاق، نگهداری و تسویه حساب مهمان و ایجاد سوابق تاریخچه مهمان است.
فرانت آفیس یک پایگاه داده جامع از اطلاعات مهمان را ایجاد و نگهداری می کند، خدمات مهمان را هماهنگ می کند و رضایت مهمانان را تضمین می کند. این کارکردها توسط افراد در مناطق مختلف بخش فرانت آفیس انجام می شود.
دفتر جلو به عنوان چهره هتل نیز شناخته می شود. این اولین منطقه تماس با مهمانان و همچنین مرکز عصبی هتل است. تمام فعالیتها و حوزههای فرانت آفیس در جهت پشتیبانی از تراکنش و خدمات مهمان است.
عملکرد عملیاتی بخش فرانت آفیس:
ثبت نام مهمان: آیا همه فعالیت های مربوط به ثبت نام مهمان مانند ورود، تعیین اتاق، استقبال، نرخ اتاق و غیره انجام می شود.
خدمات مهمان: هر گونه فعالیت مرتبط با خدمات مهمان را انجام می دهد.
تاریخچه مهمان و سوابق: ایجاد و حفظ نمایه مهمان، سابقه، پسندیدن و نپسندیدن، جمع آوری بازخورد و غیره.
پایگاه داده مهمان: یک پایگاه داده جامع از اطلاعات مهمان را ایجاد و نگهداری می کند
به روز رسانی وضعیت اتاق: مسئول به روز رسانی وضعیت صحیح اتاق مانند CI، CO، DNCO، DND و غیره است.
رزرواسیون: این بخش وظیفه ثبت رزرو اتاق را از منابع مختلف با ضبط، ثبت سوابق رزرو و بازنگری در زمان مناسب بر عهده دارد تا اطمینان حاصل شود که مهمانان هنگام ورود به هتل اتاق خود را دارند.
هزینه پست و مرسوله: این بخش برای تسهیل ارسال نامه، تلگرام و مرسوله به مهمانان می باشد.
تلفن: این بخش برای تسهیل در ارتباط با تلفن به مهمانان داخلی و خارجی و بیدار کردن مهمانان در هنگام صبح است.
امور مالی و ارزی: این بخش مربوط به بخش حسابداری است که از طریق جمع آوری از مهمانان از طریق خدمات آنها و همچنین ارائه خدمات ارزی انجام می شود. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.
استعلام: این بخش برای پاسخگویی به سوالات و سوالات مهمانان می باشد. بنابراین، این بخش باید با تمام حرکات هتل هوشیار باشد.
میز و دربان بل: ارائه کلیه خدمات مربوط به میز و دربان بل.
موقعیت های کارکنان معمولی در بخش اتاق ها:
نماینده میز جلو: مهمانان را ثبت می کند و اطلاعات در دسترس بودن اتاق را حفظ می کند.
صندوقدار: برگه های میهمان را نگهداری و تسویه می کند و مهمانان را به درستی بررسی می کند.
حسابرس شبانه: کار منشی حساب های دریافتنی را کنترل می کند و گزارش های روزانه را برای مدیریت تهیه می کند (مثلاً گزارش اشغال و گزارش درآمد).
کارمند پست و اطلاعات: پیامها را میگیرد، دستورالعملها را به مهمانان ارائه میدهد و نامهها را نگهداری میکند.
اپراتور تلفن: صفحه کلید را مدیریت می کند و تماس های بیدارباش را هماهنگ می کند.
Reservation Agent: به درخواست های رزرو پاسخ می دهد و رکوردهای رزرو را ایجاد می کند.
نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.
دوچرخه سواری مهمان در هتل
مامور خدمات یونیفرم: چمدان مهمان را حمل می کند، مهمانان را تا اتاق آنها اسکورت می کند و برای هر اطلاعاتی که درخواست می شود به مهمانان کمک می کند.
برچسب: هتل، اتوماسیون هتلداری، نرم افزار هتلداری، هوش تجاری، مدیریت هتل، خدمات مشتریان، مدیریت ارتباط با مشتری، منابع انسانی، خانه داری، لاندری، رزرواسیون، منابع انسانی، نرم افزار هتل، فرانت آفیس، پذیرش، حسابداری، حساب داری، خزانه داری، رستوران، پارکینگ هتل، ارتباط با مشتری، کاست کنترل، بهای تمام شده، امور مالی هتل، تعمیر و نگهداری، تاسیسات، پورتال سازمانی، پورتال هتل، انبارداری، انبار، اموال و دارایی ثابت، حقوق و دستمزد، کارگزینی، گزارش سفر هتل، قیمت گذاری پویا،