چک لیست استانداردهای خانه داری هتل
تمیزی هتل با چک لیستی از وظایف شروع می شود. این چک لیست استانداردهای خانه داری هتل، کارکنان را راهنمایی می کند و به هتل شما اجازه می دهد تا استانداردهای یکنواخت نظافت را در تمام اتاق ها و مناطق مشترک حفظ کند.
چک لیست استانداردهای اصلی خانه داری شامل موارد زیر است:
یک ورودی ایجاد کنید
مهمانان شما تمیزی هتل شما را از لحظه ورود به پارکینگ ارزیابی می کنند. بنابراین، خدمات خانه داری شما باید شامل نمای بیرونی و ورودی باشد. بوتهها را مرتب نگه دارید، اثر دستها را از روی درها پاک کنید، پنجرهها را بشویید و کفپوشها را تمیز کنید تا اولین تاثیر خوبی داشته باشید.
اتاق های مهمان باید تمیز و ضد عفونی شوند.
این شامل:
تختها را بردار، بازرسی و مرتب کن
هر اینچ از حمام را تمیز و ضدعفونی کنید
سطوح و مواردی مانند کلیدهای برق را پاک و ضدعفونی کنید
وسایل ضروری مانند ملحفه، محصولات مراقبت شخصی و لیوان های نوشیدنی را دوباره پر کنید
حذف زباله
فرش را جاروبرقی بکشید و تمام لکه ها یا لکه ها را درمان کنید
بازرسی نهایی را انجام دهید و کارهای نادیده گرفته یا ناتمام را تکمیل کنید
امکانات رفاهی عمیق
میهمانان انتظار دارند از امکانات بینظیر و ضدعفونیشده، از جمله استخر، اسپا، مرکز تناسب اندام، خشکشویی، بار نوشیدنی، و آسانسور استفاده کنند. کارکنان خانه داری این وسایل را به طور مرتب تمیز و ضدعفونی می کنند و در صورت نیاز نظافت عمیق را انجام می دهند. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.
طبقات را حفظ کنید
خواه از چوب سخت، کاشی، مرمر یا فرش باشد، کفپوش سرتاسر هتل شما نیاز به رسیدگی منحصر به فردی دارد. مطمئن شوید که کارکنان خانه داری شما نحوه تمیز کردن هر سطح را می دانند. آنها باید هرگونه لکه، لکه، پارگی یا سایش را گزارش کنند تا بتوان آن را تعمیر و نگهداری کرد.
بهبود استانداردهای خانه داری
اگر چه چک لیست استانداردهای خانه داری تثبیت شده تضمین می کند که هتل شما تمیز باقی می ماند، اما پذیرای تغییرات باشید. بهبود در فرآیند و پروتکلها به هتل شما اجازه میدهد تا ضمن افزایش کارایی، پذیرش فناوری جدید و کاهش هزینهها، تمیزی خود را حفظ کند.
در اینجا چندین راه برای بهبود استانداردهای خانه داری هتل ارائه شده است.
کارکنان قطار
در حالت ایده آل، هر یک از کارکنان خانه داری شما از یک چک لیست پیروی می کنند و اتاق های هتل و مناطق مشترک را به همان اندازه تمیز تحویل می دهند. این استاندارد را با آموزش کارکنان ایجاد یا ادامه دهید.
جلسات آموزشی منظم فرهنگ تعهد به استانداردهای پاکیزگی را ترویج می کند. آموزش همچنین به کارکنان نحوه استفاده صحیح از مواد شیمیایی و تجهیزات تمیز کننده را نشان می دهد. سرپرستان می توانند کار را به صورت نقطه ای بررسی کنند و از این ارزیابی ها برای برنامه ریزی تکنیک ها یا نمایش تجهیزات استفاده کنند.
کارکنان می توانند آموزش های توسعه حرفه ای را دریافت کنند که نقش مهم آنها به عنوان سفیران هتل را مشخص می کند، بخشی جدایی ناپذیر از ایجاد تجربیات استثنایی برای مهمانان.
به روز رسانی های توالی تمیز کردن
چک لیست استانداردهای خانه داری برای ایجاد اتاق های تمیز و یکنواخت و فضاهای مشترک طراحی شده است. خانه دارها معمولاً از پشت فضا شروع می کنند و به سمت جلو کار می کنند. رویکرد سیستماتیک را می توان برای به حداکثر رساندن تمیزی و صرفه جویی در زمان و هزینه تغییر داد. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.
چک لیست را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که وظایف ضروری را پوشش می دهد، سپس تغییرات را در نظر بگیرید. گروه بندی کارهای مشابه با هم یا تغییر ترتیب کارها ممکن است باعث صرفه جویی در زمان و بهبود رضایت مهمان و سود مالی در طول زمان شود.
ارتقاء تجهیزات
جاروبرقی ها، ماشین های لباسشویی و پولیش های کف به مرور زمان فرسوده می شوند و پیشرفت های تکنولوژیکی می تواند تجهیزات خانه داری را منسوخ کند. ارتقاء تجهیزات یکی از راه های بهبود استانداردهای نظافت هتل است.
کارکنان خانه داری باید هر روز تجهیزات را بازرسی کنند و هرگونه ساییدگی یا پارگی را گزارش دهند. ناظران همچنین می توانند تعمیر و نگهداری منظم را برنامه ریزی کنند و تجهیزات را به طور مرتب تعویض کنند.
کارکنان خانه داری با تجهیزات مناسب می توانند وظایف خود را با دقت و کارایی انجام دهند و مهمانان از تمیزی که شایسته و انتظارشان هستند لذت ببرند.
از محصولات تمیزکننده نوآورانه استفاده کنید
محصولات نظافتی حرفه ای برای تمیز کردن یا ضدعفونی کردن سطوح هتل به بهترین نحو و اقتصادی طراحی شده اند. با این حال، نوآوریهای محصول و تغییرات فناوری رخ میدهند و میتوانند استانداردهای خانهداری را بهبود بخشند.
در مورد محصولات پاک کننده و ضدعفونی کننده موجود به روز باشید. خرید فرمول های ارتقا یافته یا تخصصی را در نظر بگیرید که نظافت خانه را آسان تر می کند و نتایج بهتری ایجاد می کند. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.
مدیریت سهام
هر خدمات خانهداری هتل اهمیت نگهداری از محلولهای تمیزکننده و ملحفههای تازه را درک میکند. با این حال، همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد.
یک سیستم موجودی خودکار، منابع را ردیابی میکند و به کارکنان هشدار میدهد که زمان آن است که اقلام ضروری را مجدداً ذخیره یا سفارش مجدد دهند.
کارکنان همچنین می توانند در کنوانسیون ها شرکت کنند و به ادبیاتی دسترسی داشته باشند که جزئیات ارتقاء موجودی موجودی را نشان می دهد. انتخاب یک تامین کننده یا محصول متفاوت می تواند کارایی تمیز کردن را همراه با رضایت و سود مهمانان افزایش دهد.
ADAPT TECHNOLOGY
خدمات خانه داری معمولاً به تلاش انسانی و چربی آرنج نیاز دارد، اما فناوری نیز می تواند نقش مهمی ایفا کند.
با فناوری، کارکنان خانه داری می توانند همیشه در ارتباط باشند و نیازها را به شیوه ای معقول برطرف کنند.
برای مثال، راهحلهای فناوری میتوانند موجودی را ردیابی کنند و در صورت کم شدن منابع، به ناظران هشدار دهند. نرم افزار ممکن است بهره وری کارکنان و نمرات رضایت مهمانان را نیز بررسی کند. این داده ها به کارکنان خانه داری بینشی نسبت به نقاط قوت و ضعف می دهد. این گزینه های پیشرفته به مدیریت اجازه می دهد تا سود را در عین برآورده کردن انتظارات مهمانان، به حداکثر برساند.
پیاده سازی ابزارهای ارتباطی
ابزارهای ارتباطی مختلف سردرگمی را کاهش میدهند، بهرهوری را به حداکثر میرسانند و کارایی را افزایش میدهند. نیازهای هتل خود را ارزیابی کنید و ابزارهای ارتباطی مفید را اجرا کنید.
پیشرفتهای ارتباطی میتواند شامل سیستمهای خودکار و تلفنهای همراه، بیپرها و سایر دستگاهها باشد. این ابزارها به کارکنان خانه داری اجازه می دهد تا تعمیرات مورد نیاز را مستقیماً به بخش تعمیر و نگهداری گزارش دهند یا در صورت نیاز با میز پذیرش تماس بگیرند.
اهداف جدید تعیین کنید
بعد از اینکه کارکنان خانه داری به استانداردهای بالایی که مهمانان شما انتظار دارند دست یافتند، استانداردهای خود را دوباره ارزیابی کنید. همانطور که همچنان مهمانان خود را تحت تاثیر قرار می دهید و برند خود را تقویت می کنید، اهداف جدیدی را تعیین کنید.
سرپرستان و کارکنان خانه داری شما می توانند به عنوان یک تیم با هم ملاقات کنند تا اهداف، موفقیت ها و کمبودهای خانه داری گذشته را بررسی کنند. با اهداف جدید، تعهد خود را به مهمانان خود نشان می دهید.
بهبود استانداردهای خدمات خانه داری
هتل شما باید همیشه تمیز بماند. از این چک لیست استانداردهای خانه داری برای افزایش کارایی نظافت، رضایت مهمانان و سود هتل استفاده کنید. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.
نیاز به راهنمایی متخصص در ایجاد و حفظ استانداردهای خدمات خانه داری دارید؟ خدمات نظافت هتل خوشحال است که با شما در تلاش برای بهبود نظافت کلی در هتل شما همکاری می کند.
برچسب: هتل، اتوماسیون هتلداری، نرم افزار هتلداری، هوش تجاری، مدیریت هتل، خدمات مشتریان، مدیریت ارتباط با مشتری، منابع انسانی، خانه داری، لاندری، رزرواسیون، منابع انسانی، نرم افزار هتل، فرانت آفیس، پذیرش، حسابداری، حساب داری، خزانه داری، رستوران، پارکینگ هتل، ارتباط با مشتری، کاست کنترل، بهای تمام شده، امور مالی هتل، تعمیر و نگهداری، تاسیسات، پورتال سازمانی، پورتال هتل، انبارداری، انبار، اموال و دارایی ثابت، حقوق و دستمزد، کارگزینی، گزارش سفر هتل، قیمت گذاری پویا،