بخش فرانت آفیس چیست؟
این یکی از بسیاری از بخش های کسب و کار هتل است که به طور مستقیم با مشتریان در اولین ورود به هتل در تعامل است. پرسنل این دپارتمان بسیار به چشم میهمانان می آیند.
کارکنان فرانت آفیس تراکنش های بین هتل و مهمانانش را انجام می دهند. کارکنان از مهمانان پذیرایی می کنند، به درخواست های آنها رسیدگی می کنند و اولین برداشت از هتل را در ذهن آنها ایجاد می کنند.
بخش جلو دفتر
بخش فرانت آفیس شامل
میز جلو
خدمات لباس فرم
دربان
سیستم حسابداری فرانت آفیس
صرافی شعبه خصوصی (PBX)، یک شبکه تلفن خصوصی که در یک سازمان استفاده می شود
مسئولیت های اساسی بخش فرانت آفیس
در زیر ابتدایی ترین مسئولیت هایی که یک دفتر کار می تواند انجام دهد آورده شده است.
ایجاد پایگاه داده مهمان
رسیدگی به حساب های مهمان
هماهنگی خدمات مهمان
تلاش برای فروش خدمات
تضمین رضایت مهمانان
انجام ارتباطات داخلی از طریق PBX
عملیات فرانت آفیس
دو دسته از عملیات Front Office وجود دارد -
عملیات جلو خانه
این عملیات برای مهمانان هتل قابل مشاهده است. مهمانان می توانند با هم تعامل داشته باشند و این عملیات را ببینند، از این رو، عملیات Front-House نامیده می شود. تعداد کمی از این عملیات عبارتند از -
تعامل با مهمانان برای رسیدگی به درخواست اقامت.
بررسی در دسترس بودن محل اقامت و اختصاص آن به مهمان.
جمع آوری اطلاعات جزئی هنگام ثبت نام مهمان
ایجاد حساب مهمان با سیستم حسابداری FO.
صدور کلید اقامت برای مهمان.
تسویه پرداخت میهمان در زمان خروج.
عملیات پشت خانه
کارکنان فرانت آفیس این عملیات را در غیاب مهمانان یا زمانی که نیازی به دخالت مهمان نیست انجام می دهند. این عملیات شامل فعالیت هایی مانند - است
تعیین نوع مهمان (تازه/تکرار) با بررسی پایگاه داده.
اطمینان از ترجیحات میهمان برای ایجاد حس شخصی به خدمات.
نگهداری حساب مهمان در سیستم حسابداری
تهیه صورت حساب مهمان
جمع آوری مبلغ مانده قبوض مهمان.
تولید گزارش
دوچرخه سواری مهمان در هتل
به طور کلی، تعامل یک مهمان با هتل به چهار مرحله متوالی زیر تقسیم می شود:
قبل از ورود
مرحله ای است که مشتری قصد دارد از اقامتگاهی در هتل استفاده کند. در این مرحله اول، مشتری یا میهمان احتمالی از طریق تماس تلفنی یا ایمیل در مورد موجود بودن نوع اقامتگاه مورد نظر و امکانات رفاهی آن جویا می شود. همچنین مشتری با مراجعه به وب سایت هتل سعی می کند اطلاعات بیشتری در مورد هتل پیدا کند. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.
در انتهای هتل، سیستم حسابداری فرانت آفیس اطلاعات مهمان مانند نام، سن، شماره تماس، مدت زمان احتمالی اقامت برای رزرو اتاق و غیره را ضبط می کند.
ورود
پرسنل پذیرش از میهمان در پذیرایی پذیرایی می کنند. باربرها چمدان مهمان را می آورند. برای مهمان با رزرو تایید شده، کارمند دفتر پذیرش یک کارت ثبت نام مهمان (GRC) را به مهمان می دهد و از مهمان می خواهد که اطلاعات شخصی مربوط به اقامت در هتل را تکمیل کند. سپس کارمند مهمان را در پایگاه داده ثبت می کند و بدین ترتیب یک رکورد مهمان و یک حساب مهمان به همراه آن ایجاد می کند. بعداً، منشی کیت خوش آمدگویی و کلیدهای محل اقامت را تحویل می دهد. پس از مراحل ثبت نام، میهمان می تواند اقدام به اشغال اقامتگاه کند.
تصرف
در طول اقامت، یک سیستم حسابداری پیشخوان مسئول ردیابی هزینههای میهمان در قبال خریدهای وی از رستورانهای هتل، سرویس اتاق، بار، یا هرگونه تماس تلفنی خروجی از طریق سیستمهای ارتباطی هتل است. کارمندان پیشخوان مسئول مدیریت و صدور کلیدهای مناسب اقامتگاه ها برای مهمانان مناسب هستند. در صورت درخواست مهمانان، کارکنان همچنین برای حمل و نقل، نگهداری از کودک، یا گشت های محلی در زمانی که مهمان در هتل اقامت دارند، هماهنگی می کنند. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.
دوچرخه سواری مهمان در هتل
عزیمت، خروج
در هنگام خروج مهمان، سیستم حسابداری پیشخوان پرداخت کالا و خدمات ارائه شده را تضمین می کند. اگر صورتحساب یک مهمان به طور کامل پرداخت نشود، موجودی از سوابق مهمان به سوابق غیرمهمان منتقل می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، جمع آوری به عهده بخش حسابداری پشتیبان می شود.
در زمان خروج میهمان، کارکنان پذیرش از مهمان به خاطر فرصتی برای خدمت و هماهنگی برای جابجایی چمدان ها تشکر می کنند. علاوه بر این، اگر مهمان نیاز به فرودگاه یا سایر خدمات دراپ داشته باشد، میز زنگ جلو آن را برآورده می کند.
برچسب: هتل، اتوماسیون هتلداری، نرم افزار هتلداری، هوش تجاری، مدیریت هتل، خدمات مشتریان، مدیریت ارتباط با مشتری، منابع انسانی، خانه داری، لاندری، رزرواسیون، منابع انسانی، نرم افزار هتل، فرانت آفیس، پذیرش، حسابداری، حساب داری، خزانه داری، رستوران، پارکینگ هتل، ارتباط با مشتری، کاست کنترل، بهای تمام شده، امور مالی هتل، تعمیر و نگهداری، تاسیسات، پورتال سازمانی، پورتال هتل، انبارداری، انبار، اموال و دارایی ثابت، حقوق و دستمزد، کارگزینی، گزارش سفر هتل، قیمت گذاری پویا،