از هتل لوکس چه انتظاری داشته باشیم؟
هتل لوکس باید امکاناتی ارائه دهد که مورد قبول مسافرها واقع شود؛ چون در ازای هزینهی زیادی که متقبل میشوند، از امکانات هتل انتظار بیشتری دارند. کلمهی لوکس به قدری در موقعیتهای نامناسب استفاده شده که به نظر میرسد ارزش معنایی سابقش را از دست داده است. هتل باید در زمینهی خدمات، اتاقها، پذیرایی و تمام امکاناتی که هر هتلی ارائه میدهد، بهترین باشد. برای هتل لوکس هیچ استانداری تعریف نشده است. هتلهای چهار ستاره و پنج ستاره هم خدمات خود را در حد لوکس معرفی میکنند. با این اوصاف، مسافران حق دارند از هتل لوکس چه انتظاراتی داشته باشد؟
رزرو هتل لوکس نباید پیچیده و مشکل باشد
روند رزرو باید ساده باشد و مسافر بتواند با راهنمایی هتل، اتاق رزرو کند. این شرایط باید در تمام روشهای رزروی مختلف صادق باشد. مثلا رزرو اتاق بهصورت مستقیم و از قسمت پذیرش هتل، رزرو آنلاین از طریق وبسایت اصلی هتل یا رزرو آنلاین توسط وبسایتهایی که پیشنهاد ویژه در اختیار شما قرار میدهند.
مسافران دوست ندارند هنگام پذیرش یا تسویه حساب معطل شوند
مسافری که تمام طول روز را در هواپیما بوده، دوست ندارد در صفهای طولانی پذیرش منتظر بماند. مسافران لوکس هم از این قائده مستثنی نیستند. برخی از هتلها از اپل استور کمک میگیرند، در نتیجه هیچ صفی در قسمت پذیرش وجود ندارد. به محض اینکه به اتاق رزرو شده وارد شدید، کارکنان هتل ۱۰ دقیقه فرصت دارند تا چمدانهای شما را به دستتان برسانند. روزی که هتل را ترک میکنید، هتل باید هر کاری انجام بدهد تا مسافران لوکس منتظر نمانند.
اتاقی که به شما داده میشود، همان اتاقی است که انتخاب کردهاید
اتاقی که به شما داده میشود، باید دقیقا همان اتاق مورد نظرتان باشد. یک هتل لوکس واقعی باید تمام موارد را در نظر بگیرد. مثلا نوع اتاق درخواست شده (برای افرادی که آلرژی دارند، قصد دارند با حیوان خانگی سفر کنند یا از نظر بدنی نقص حرکتی دارند)، موقعیت مکانی اتاق در هتل (نزدیک لابی، با دید شهر، باغ یا ساحل، طبقهی همکف، طبقهی بالا، نزدیک آسانسور، با فاصله از ژنراتورهای تهویهی هوا و دور از دستگاه آبسردکن)، یک تخت دو نفره یا دو تخت یک نفره و در آخر اتاقی که تراس داشته باشد.
امکانات باید طبق نظر مسافر باشد که بابت اتاق پول زیادی پرداخته است
هتلی که با واژهی لوکس معرفی میشود، باید امکانات خاصی ارائه دهد. مسافری که پول زیادی میپردازد، تمایل دارد اتاقی داشته باشد که به محض وارد شدن به آن، همه چیز مورد پسندش واقع شود. چنین اتاقی به زیبایی و با وسایل و مبلمان باکیفیت طراحی شده است؛ اتاقی آرام دور از آسانسور، ژنراتور و تجهیزات تهویهی هوا که هوایی تازه بدون بوی سیگار قدیمی، کپک یا خوشبوکنندهی قوی در آن جریان داشته باشد. مسافران دوست دارند دیوارهایی زیبا بدون کاغذ دیواریهای تقلبی ببینند. تابلوهای هنری روی دیوار، اصل باشند و از پوسترهای ارزانقیمت استفاده نشده باشد. بهتر است حداقل یک پنجرهی واقعی (که باز شود) در اتاق باشد. یک صندلی راحتی برای مطالعه، میز کار، تلویزیون با سایز بزرگ، ساعت بیصدا، قهوهساز، آینهی قدی، سیستم خنککننده یا گرمکنندهی سالم و کمصدا از دیگر امکاناتی هستند که برای هر مسافری ضروری محسوب میشود.
برای مسافرهای لوکس، دستشویی هتل اهمیت زیادی دارد
دستشویی هتل دقیقا مثل دستشویی خانههای لوکس به فضایی برای نشان دادن امکانات تبدیل شده و بهتر است این موارد در آن وجود داشته باشد: دستگاه تهویهی هوا، سینک برای خانمها و آقایان، فضای کافی کنار سینک برای قرار دادن وسایل شخصی، پریز به تعداد کافی، استفاده از سنگهای گرانقیمت که لکه روی آنها به جا نمیماند، یک وان دو نفره، فشار آب مناسب برای دوش، شویندههایی که بویی خیلی زنانه یا خیلی مردانه نداشته نباشند، ژل حمام، صابون (دو عدد)، حوله و دمپایی حولهای، تعداد زیادی حولهی باکیفیت، آینهای که نور کافی داشته باشد، تعداد کافی گیرهی لباس برای خشک شدن لباسهای خیس. (تهیه کردن این مورد بسیار ساده است در عین حال در هتلها کمتر دیده میشود)
خدمات هتل یکی از حیاتیترین بخشهای هتل لوکس است
مهمانان هتلهای لوکس دوست دارند شناخته شوند و مورد توجه قرار بگیرند. بهتر است کارکنان هتل، نام مسافران را بدانند و با آنها احوالپرسی کنند. مسئول نظافت هتل هیچ وقت نباید وسایل شخصی مسافر را جابهجا کند. حتی چمدانهای خالی، کاغذ کادوی پاره، بطری آب که تا نیمه استفاده شده یا حولهی خیس. خدمات نظافت شبانه از واجبات است. در حین نظافت هتل نباید از شویندههای شیمیایی با بوی غلیظ یا مواد ارزانقیمت استفاده شود. این مسئله نه تنها در اتاقها بلکه در فضاهای عمومی هتل از جمله رستوران هم صادق است.
هتلها باید حداقل یک سالن غذاخوری مناسب داشته باشند
حتی کوچکترین هتلها هم باید یک سالن غذاخوری جداگانه در نظر بگیرند. در حالت ایدهآل بهتر است یک سالن دیگر برای صرف نوشیدنی هم وجود داشته باشد. رستوران و کافه باید جذاب باشند. به علاوه سرویس سفارش غذا و تحویل درب اتاق باید ۲۴ ساعته فعال باشد. هتلها باید صبحانه را به بهترین شکل در اختیار مهمانان قرار دهند. بعضی از هتلهای اروپایی هزینهی صبحانه را روی قیمت رزرو اتاق قرار میدهند. این صبحانهها معمولا بوفهی آزاد هستند و تنوعی از غذاهای مختلف ارائه میشود.
هتلهای لوکس به سرگرمی مهمانان فکر میکنند
هر هتل لوکس باید یک مرکز ورزشی ۲۴ ساعته با تجهیزات حداقل برای ورزش داشته باشد. تجهیزاتی مثل: تردمیل، دوچرخه فضایی، وزنه و زیرانداز ورزشی. با توجه به فضای هتل در صورت امکان استخر داشته باشد. لابی مجهز به شبکهی اینترنت، کاناپههای راحت و نوشیدنی باشد. سرویس خشکشویی لباس، پرستاری کودک، مربی ورزشی و خدماتی که درب اتاق تحویل داده میشوند مدام خدمترسانی کنند. برخی از کارکنان هتلهای لوکس حتی لباسهای شما را از چمدان در میآورند. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.
برچسب: هتل، اتوماسیون هتلداری، نرم افزار هتلداری، هوش تجاری، مدیریت هتل، خدمات مشتریان، مدیریت ارتباط با مشتری، منابع انسانی، خانه داری، لاندری، رزرواسیون، منابع انسانی، نرم افزار هتل، فرانت آفیس، پذیرش، حسابداری، حساب داری، خزانه داری، رستوران، پارکینگ هتل، ارتباط با مشتری، کاست کنترل، بهای تمام شده، امور مالی هتل، تعمیر و نگهداری، تاسیسات، پورتال سازمانی، پورتال هتل، انبارداری، انبار، اموال و دارایی ثابت، حقوق و دستمزد، کارگزینی، گزارش سفر هتل، قیمت گذاری پویا،