نرم افزار هتلداري رايا نرم افزار هتلداري رايا .

نرم افزار هتلداري رايا

تفاوت بين هتل و استراحتگاه چيست؟

تفاوت اصلي بين يك هتل و يك استراحتگاه اين است كه هتل ها معمولاً فقط مكاني براي اقامت هستند در حالي كه يك استراحتگاه اجازه مي دهد تا حريم خصوصي، سرگرمي و تجربيات بيشتري در طول اقامت شما داشته باشيد. در حالي كه برخي از هتل ها داراي اتاق هاي اضافي براي كنفرانس ها و رويدادهاي ويژه هستند، اغلب بايد ملك را ترك كنيد تا هر چيزي را كه در تعطيلات به دنبال آن هستيد پيدا كنيد. برخي از هتل‌ها ممكن است به دليل امكانات تفريحي و سرگرمي ادعا كنند كه يك استراحتگاه هستند، اما بيشتر اين مكان‌ها حريم خصوصي و تجملات مجزا را با يك استراحتگاه ارائه نمي‌دهند. همچنين مي‌توانيد تجربه‌هاي بسيار باكيفيت‌تري را در استراحتگاه‌ها نسبت به هتل‌هايي كه در مورد امكانات رفاهي و لوكس به ميان مي‌آيند يا اصلاً هيچ چيز را ارائه نمي‌دهند، بيابيد. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۳:۳۷ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

تعريف صنعت هتلداري چيست؟

مهمان‌نوازي ده‌ها تعريف مختلف دارد، اما مي‌توان آن را به عملي تقسيم كرد كه باعث مي‌شود فرد احساس خوش‌آمدگويي كند، معمولاً از طريق سرگرمي و راحتي. پس صنعت مهمان نوازي چيست؟ اين شامل بسياري از مشاغلي است كه تحت اين چتر بزرگ قرار مي گيرند، مانند هتل ها، متل ها، استراحتگاه ها، رستوران ها، پارك هاي موضوعي و موارد ديگر. اگر مطمئن نيستيد كه آيا يك كسب و كار بخشي از صنعت مهمان نوازي محسوب مي شود يا خير، اين سوالات را از خود بپرسيد:

آيا اين موسسه غذا يا نوشيدني سرو مي كند؟

آيا تجربه مشتري اولويت اصلي است؟

آيا كسب و كار از طريق خدمات بيشتر از كالا درآمد كسب مي كند؟

اگر به يك يا چند مورد از اين پاسخ‌ها بله پاسخ داده‌ايد، اين احتمال وجود دارد كه كسب‌وكار تا حدودي درگير مهمان‌نوازي باشد.

راه ديگر براي درك بهتر مهمان نوازي، نگاهي به چهار بزرگ: غذا و نوشيدني، سفر و گردشگري، اقامت و تفريح ​​است. دسته غذاها و نوشيدني ها شامل رستوران ها، بارها و سالن ها مي شود. سفر و گردشگري خطوط هوايي و آژانس هاي مسافرتي را پوشش مي دهد. اقامتگاه مي تواند هر چيزي باشد، از هتل گرفته تا AirBnB. و تفريح ​​معمولاً به معناي فعاليت هايي مانند گلف، ماهيگيري و تنيس است. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

همه اين صنايع با انگيزه خود به هم متصل شده اند تا تجربه لذت بخشي را براي همه شركت كنندگان فراهم كنند. فضاي دلپذير و گرم است، امكانات گاهي اوقات امكانات رفاهي مانند دوش يا پاركينگ رايگان را ارائه مي دهند، و درآمد آنها معمولا به اين بستگي دارد كه آيا مردم از بودن در آنجا لذت مي برند يا نه.


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۲:۱۸ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

مديريت هتلداري چيست؟

وقتي خانواده ها و افراد براي تعطيلات يا يك سفر كاري از خانه هاي خود بيرون مي روند، انتظار خدمات اقامتي خوبي دارند. آنها به يك هتل براي مقاصد اقامتي نياز دارند، هتلي كه مي توانند به آنها اعتماد كنند بهترين خدمات اقامتي موجود در منطقه را به آنها ارائه مي دهد.

هتل ها بايد به طور موثر از طريق كاركنان خود كار كنند و بايد مطمئن شوند كه خواسته ها و شكايات مشتريان برآورده مي شود.

مديريت هتل يا مديريت هتلداري تماماً در مورد رضايت مشتري است. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

 

كاركنان يك هتل بايد دور هم جمع شوند و به عنوان يك تيم عمل كنند تا تجربه اي را به مهمانان ارائه دهند كه هرگز فراموش نخواهند كرد.

هرچه تجربه يك مهمان بهتر باشد، احتمال بازگشت به آن هتل بيشتر مي شود و درآمد را افزايش مي دهد. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۷:۳۸ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

آينده مديريت منابع انساني

مديران منابع انساني در استراليا در حال حاضر بر حفظ كاركنان متمركز هستند، يعني بهبود تجربه استخدامي براي همه كاركنان از طريق ارتباطات و مديريت صحيح. در حالي كه اين هميشه بخش مهمي از منابع انساني خواهد بود،

پيشرفت فناوري در منابع انساني باعث انفجاري در هوش مصنوعي شده است، با پلتفرم هاي تلفن همراه و سيستم هاي همكاري اجتماعي كه شيوه مديريت كاركنان را تغيير داده است.

كارفرمايان به دنبال متخصصان ديجيتالي هستند كه به راحتي اطلاعات را به صورت شفاف و مستقل به اشتراك بگذارند. كاركنان بايد محيط كار ديجيتال را كه با فناوري جديد براي تقويت كار تيمي و بهره وري ادغام مي شود، بپذيرند.

تنها 9 درصد از شركت‌هاي استراليايي مي‌دانند كه چگونه يك بخش منابع انساني آماده آينده بسازند، بنابراين مديران مهمان‌نوازي فردا بايد بدانند كه چگونه به عنوان مديران منابع انساني در عصر ديجيتال عمل كنند. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۷:۴۶ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

تاثير سيستم مديريت منابع انساني بر رقابت پذيري و پايداري شركت هاي صنعت هتلداري

هر شركتي در صنعت هتلداري به دنبال به حداكثر رساندن استفاده از "مزاياي رقابتي" كاركنان خود است. در اين راستا، مديريت منابع انساني در حال تبديل شدن به يكي از مهمترين حوزه هاي حيات و فعاليت هاي توليدي سازمان است كه مي تواند اثربخشي خود را به طور مكرر افزايش دهد. علاوه بر اين، به گفته محمد ، خود مفهوم "مديريت منابع انساني" در طيف نسبتاً گسترده اي در نظر گرفته مي شود: از اقتصادي و آماري گرفته تا فلسفي و رواني. در همان زمان، اغلب رهبران شركت هاي صنعت مهمان نوازي، با شروع اجراي برنامه تغيير، از روش هاي منسوخ بر اساس عقل سليم و شهود استفاده مي كنند كه نشان دهنده مشكل اصلي مديريت مدرن است. متأسفانه، در زمان ما، اين در حال حاضر براي موفقيت ناكافي است. اجراي تغييرات سازماني «عملكرد هوازي» در كار مديران است كه مستلزم دانش روانشناسي فرآيند تغيير، فلسفه و فناوري آن و همچنين مطالعه تجربيات موفق و ناموفق ساير شركتها است. تمركز ديدگاه‌هاي مدرن بر مفهوم كلي مديريت منابع انساني يك شركت در صنعت مهمان‌نوازي، نقش روزافزون شخصيت كاركنان است.

 

ايجاد فرهنگ مشاركت در صنعت هتلداري داراي تعدادي موانع عيني و ذهني است. بسياري از كارگران هتل ها به اصطلاح «كارگران حاشيه اي» هستند: دانشجويان، زناني كه به صورت پاره وقت كار مي كنند و مهاجران كارگري. اگر در سطح يك اقليت واجد شرايط، خط مشي منابع انساني را بتوان بر اساس مباني كم و بيش استاندارد بنا كرد، در اين صورت رويكرد به يك اقليت غيرماهر نيازمند رويكردي كاملاً متفاوت و «جريان» است ،. اين امر فرآيند انباشت و انتقال تجربه و دانش بين كاركنان را پيچيده مي كند كه بر پايداري خدمات تأثير منفي مي گذارد.

يكي از مدرن ترين روش هاي مبارزه با جابجايي كاركنان و افزايش رقابت پذيري شركت هتلداري، مديريت منابع انساني بر اساس مدل شايستگي است. يك رويكرد مبتني بر شايستگي، استانداردهاي رفتار مورد انتظار از كاركنان و الزامات كيفيت كار را تعريف مي كند. يك رويكرد سيستماتيك براي استفاده از رويكرد مبتني بر شايستگي در مديريت منابع انساني شامل مشاركت هماهنگ بخش‌هاي منابع انساني، مديران و كاركنان در اجراي جنبه‌هاي مختلف توسعه منابع انساني است. به نوبه خود، رويكرد مبتني بر شايستگي اهميت اوليه را به دانش و تجربه انباشته شركت مي دهد، كه منبعي از منافع تحت شرايط وجود مديريت دانش است. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

 

 

افراد نشان دهنده ثروت رقابتي شركت هستند كه بايد همراه با ساير منابع براي دستيابي به اهداف استراتژيك توسعه يابد. امروزه در سراسر جهان، رقابت پذيري يك شركت، همراه با فناوري ها و روش هاي سازماندهي توليد، با در دسترس بودن نيروي كار ماهر، ميزان انگيزه پرسنل، ساختارهاي سازماني و اشكال كار تعيين مي شود كه امكان دستيابي به سطح بالايي از رقابت را فراهم مي كند. كاركنان و استفاده كارآمدتر از پتانسيل نيروي كار آنها بنابراين، تنها در تلاقي سه جزء - فن آوري هاي رقابتي، روش هاي رقابتي سازماندهي توليد و نيروي كار، پرسنل رقابتي - مي توان به رقابت پذيري و پايداري شركت به عنوان يك كل دست يافت كه به نوبه خود، كليد اصلي آن است. كار موثر

در چارچوب مديريت استعداد، اجراي فعاليت هاي نوآورانه هتل ها با استفاده از مكانيسم كارآفريني درون سازماني امكان پذير است، زماني كه براي اين منظور گروهي از كارگران ابتكاري در داخل شركت سازماندهي شده و كاركردهاي خاص مرتبط با اجراي نوآوري ها را بر عهده مي گيرند. در اين مورد، معرفي نوآوري ها از پشتيباني همه جانبه همه خدمات شركت برخوردار مي شود .جوهره اقتصادي كارآفريني داخلي، اول از همه، در جستجو و اجراي تركيب هاي جديد از عوامل توليد (به روز رساني محصولات، فناوري ها، رويكردهاي سازماني) به منظور برآوردن تقاضاي آشكار يا بالقوه است .مزاياي كارآفريني داخلي در صنعت مهمان‌نوازي را مي‌توان به اين صورت خلاصه كرد: مشاركت همه كاركنان در اجراي نوآوري‌ها، مشوق‌هاي مادي براي نوآوري، وابسته به نتايج. گسترش رويكرد خلاقانه به وظايف حرفه اي همه اعضاي تيم و بالاتر از همه دستگاه مديريت. معرفي كارآفريني داخلي در كسب و كار هتلداري مي تواند كارايي فعاليت هاي آن را به ميزان قابل توجهي افزايش دهد، فرصت هاي مصرف كننده را گسترش دهد و سطح رقابت را افزايش دهد.

با قياس با اين واقعيت كه كارآفريني بدون بازاريابي شايسته انجام نمي شود، كارآفريني دروني به نوبه خود با به اصطلاح بازاريابي داخلي ارتباط تنگاتنگي دارد. بازاريابي داخلي شامل اين واقعيت است كه روابط كارمند و شركت بر اساس همان اصول روابط شركت و مشتري ايجاد مي شود. مديريت شركت محصولي متشكل از موقعيت، وظايف و دستمزد به كارمند ارائه مي دهد و كارمند اين محصول را خريداري مي كند و هزينه آن را با نيروي كار خود مي پردازد. بنابراين، كارمند به يك مصرف كننده داخلي تبديل مي شود. در عين حال ، نگرش به او نبايد بدتر از يك مشتري خارجي باشد. به لطف اين رويكرد، جابجايي كاركنان متوقف مي شود، كاركنان بهتر بر استانداردها و اصول شركت تسلط پيدا مي كنند و فعاليت هاي مرتبط با مشتريان را بهتر اجرا مي كنند .نابراين، مي توان از هر كارمندي به عنوان حامي برند، ايجاد رويكرد مشتري مداري در هر كارمند و ايجاد بازخورد سريع و با كيفيت بالا، اقدام كرد. همچنين امكان بهبود شاخص‌هاي كيفيت، كاهش مقاومت در برابر تغييرات و تسريع فرآيند يافتن و انطباق كاركنان جديد را فراهم مي‌كند .  نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

 

 

يك برنامه بازاريابي داخلي مؤثر مستلزم همكاري نزديك بين بخش بازاريابي و خدمات مديريت منابع انساني است كه حوزه هاي كليدي آن استخدام و آموزش است. علاوه بر اين، كاركنان بايد بتوانند به عنوان يك تيم كار كنند. به عنوان مثال، در رستوران هايي كه از بازاريابي داخلي استفاده مي كنند، كاركنان مي توانند به طور كامل جايگزين يكديگر شوند تا فرهنگ خدمات را بهبود بخشند. كارمنداني كه مي بينند مشتري به چيزي نياز دارد به او خدمت مي كنند، حتي اگر مسئوليت مستقيم آنها نباشد. يك برنامه بازاريابي داخلي شايسته بايد بر آموزش كاركناني تمركز كند كه بايد بتوانند در موقعيت‌هاي خارق‌العاده مسئوليت‌پذيري كنند .يكي از مزاياي يك برنامه بازاريابي داخلي، ارائه نگرش، دانش، مهارت هاي ارتباطي و اختيار مناسب براي كارمندان در موقعيت هاي غيرعادي است. بازاريابي داخلي بايد دو نوع مزيت ارائه دهد: يك مشتري راضي و يك كارمند راضي.

 


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۶:۴۹ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

مديريت منابع انساني HRM

اغلب به عنوان هزينه اضافي براي مشاغل تلقي مي شود. با اين حال، برعكس مي تواند صادق باشد. صرف نظر از نوع كسب و كاري كه داريد، براي اينكه بتوانيد كارگران خوب را با موفقيت جذب و حفظ كنيد، بايد درك خوبي از شيوه هاي موثر منابع انساني داشته باشيد و آن شيوه ها را در كسب و كار خود اجرا كنيد. يك برنامه مديريت منابع انساني به خوبي برنامه ريزي شده كه براي سازمان و كاركنان شما طراحي شده است، در واقع مي تواند نتيجه كسب و كار شما را بهبود بخشد. كارفرمايان در بخش هتلداري به طور فزاينده اي اهميت و چالش هاي مرتبط با جذب و حفظ كارگران خوب را تشخيص مي دهند و مسائل منابع انساني را در راس فهرست اولويت هاي خود قرار مي دهند. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

 

 

موفقيت تجاري هرگز نمي تواند تنها توسط يك نفر به دست آيد. يك تيم - و تيم مناسب - براي شما و كسب و كار شما لازم است. بنابراين چگونه مي‌توانيد افراد مناسب را پيدا كنيد، جذب كنيد و نگه داريد تا براي شما و كسب‌وكارتان كار كنند؟ شما اين كار را با اولويت دادن به كارمندان انجام مي دهيد. برخي از مزاياي كلي شيوه هاي منابع انساني خوب شامل رضايت بيشتر كاركنان، جابجايي كاركنان كمتر، خدمات برتر به مشتريان و البته افزايش سودآوري است. به طور خلاصه، هدف اصلي يك بخش منابع انساني اجراي انواع عملكردهايي است كه به صورت استراتژيك براي جذب و حفظ نيروي كار مؤثر طراحي شده اند.

برنامه ريزي منابع انساني: از طريق تجزيه و تحليل شغل و برنامه ريزي استراتژيك، از جمله ارزيابي محيط و پيش بيني هاي كسب و كار آينده، سازمان ها مي توانند نيازهاي كاركنان كوتاه مدت و بلندمدت و استفاده استراتژيك از عملكردهاي منابع انساني را براي برآوردن اين نيازها پيش بيني كنند. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

 

تجزيه و تحليل شغل و شرح شغل: تجزيه و تحليل شغل براي تعريف وظايف و مسئوليت هاي مربوط به هر شغل و تعيين صلاحيت هاي مورد نياز براي انجام موفقيت آميز الزامات شغلي استفاده مي شود. شرح شغل اسناد حاصل است. آنها مبنايي براي ساير عملكردهاي منابع انساني فراهم مي كنند.

استخدام: روش هاي مختلفي براي جذب متقاضيان مناسب از استخرهاي كار استفاده مي شود.

انتخاب: فرآيند انتخاب براي استخدام بهترين افراد در موقعيت هايي كه براي آنها مناسب تر هستند استفاده مي شود.

جهت گيري: معرفي اوليه يك كارمند جديد به شركت اطلاعات ضروري را ارائه مي دهد و اولين برداشت مثبت را ايجاد مي كند.

آموزش و توسعه: اين كاركردها توسعه دانش، مهارت‌ها و نگرش‌هاي مورد نياز كاركنان را تسهيل مي‌كند تا در موقعيت فعلي خود عمل كنند و/يا براي پيشرفت آماده شوند.

غرامت، مزايا و شناخت: كسب‌وكارها بايد انواع و سطوح مناسب پاداش و مشوق‌ها، از جمله دستمزد، مزايا رسمي، و امتيازات (پرداخت) را تعيين كنند.

مديريت عملكرد: ارائه بازخورد به كاركنان در مورد عملكرد كاري آنها باعث تشويق و حمايت از بهبود مي شود. همچنين در مديريت عملكرد، كوچينگ گنجانده شده است. نظم و انضباط پيشرو يك فرآيند جداگانه است كه به عنوان يك فرآيند اصلاحي رسمي براي رسيدگي به رفتار نامطلوب يا عملكرد شغلي در نظر گرفته شده است.

خاتمه: كسب و كارها بايد فرآيند خروج كاركنان از سازمان را به دليل عادلانه مديريت كنند يا اينكه خاتمه مرحله نهايي نظم و انضباط مترقي است. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۴:۰۳ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

وظايف و مسئوليت هاي مدير منابع انساني در هتل

توسعه منابع انساني  (HRD)فرآيندي است كه به افراد كمك مي‌كند تا شايستگي‌ها و مهارت‌هايي را كسب كنند تا از سودمندي آنها براي سازمان در شرايط فعلي و آينده سازماني اطمينان حاصل شود.

HRD همچنين به كاركنان كمك مي كند تا توانايي هاي خود را بهتر درك كنند تا بتوانند به بهترين شكل از آنها استفاده كنند و همچنين انتظارات حرفه اي و شخصي خود را برآورده كنند.

در اينجا ليستي از وظايف و مسئوليت هاي يك مدير منابع انساني هتل آمده است:

1. تجزيه و تحليل شغل

تجزيه و تحليل شغل فرآيند جمع آوري اطلاعات در مورد يك موقعيت شغلي خاص است. ممكن است به عنوان فرآيند مطالعه و جمع آوري اطلاعات مربوط به عمليات و مسئوليت هاي يك شغل خاص تعريف شود. فرآيند ارزيابي شغل منجر به توليد حجم زيادي از داده هاي مربوط به موقعيت شغلي مي شود.

داده هاي جمع آوري شده را مي توان در زير مجموعه هاي زير دسته بندي كرد:

الف) شرح شغل

شرح شغل سندي است كه شامل وظايف، مسئوليت ها و تمامي وظايفي است كه موقعيت شغلي را تشكيل مي دهد. پارامترهايي را كه يك كار در آن انجام مي شود را مشخص مي كند.

اين نه تنها شامل وظايف و مسئوليت‌ها مي‌شود، بلكه شامل روابط گزارش، شرايط كاري، اختيار و كنترل، هماهنگي با ساير بخش‌ها، وضعيت در سلسله مراتب دپارتمان، تجهيزات و مواد مورد استفاده و ساير اطلاعات خاص هتل مي‌باشد.

ب) مشخصات شغلي

مشخصات شغلي سندي است كه حاوي اطلاعاتي در مورد مهارت ها و كيفيت هاي مورد نياز براي يك موقعيت شغلي است. اين شامل اطلاعاتي مانند ويژگي هاي شخصي، مهارت ها، آموزش رسمي، صلاحيت حرفه اي/فني، تجربه كاري، دانش عمومي، آموزش هاي قبلي، مهارت هاي فيزيكي، مهارت هاي تجهيزات و مهارت هاي ارتباطي يك فرد است. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

2. هدف از تجزيه و تحليل شغل

تجزيه و تحليل شغل براي فعاليت هاي كلي بخش منابع انساني مفيد است. اطلاعات توليد شده در طول تجزيه و تحليل شغل به بخش در فعاليت هاي زير كمك مي كند:

الف) برنامه ريزي منابع انساني

برنامه ريزي منابع انساني فعاليتي است كه نيازهاي حال و آينده نيروي انساني سازمان را ارزيابي مي كند. تجزيه و تحليل شغل به مدير منابع انساني كمك مي كند تا در مورد مهارت هاي مورد نياز سازمان براي انجام وظايف حال و آينده در سازمان تصميم گيري كند.

ب) استخدام و گزينش

فرآيند جذب كاركنان پس از ارزيابي سازمان مورد نياز نيروي انساني فعلي و آينده خود آغاز مي شود. پس از شناسايي يك موقعيت استخدامي، شرح شغل و مشخصات شغلي آن موقعيت تهيه مي شود كه

محدوده كار و مهارت هاي مورد نياز را تعريف كنيد.

به اين ترتيب مديران مي‌توانند مسئوليت‌هاي شغلي را به طور مؤثرتري واگذار كنند و مديران منابع انساني ايده بهتري در مورد ويژگي‌هايي دارند كه بايد هنگام انتخاب كارمندان آينده به دنبال آن باشند.

ج) آموزش و توسعه

فعاليت‌هاي آموزشي و توسعه ممكن است بر اساس نيازهاي شغل تنظيم شود. داده هاي تجزيه و تحليل شغل به تصميم گيري در مورد نيازهاي آموزشي و روش آموزش براي كاركنان فعلي و آينده كمك مي كند.

د) ارزيابي شغل

ارزيابي شغل شامل تعيين ارزش نسبي هر شغل به منظور ايجاد بسته هاي دستمزد و دستمزد است. شرح شغل و مشخصات شغل پايه و اساس تعيين ارزش نسبي يك شغل است.

ه) ارزيابي عملكرد

ارزيابي عملكرد كاركنان بر اساس شرح شغل مورد قضاوت قرار مي گيرد. ارزيابي عملكرد مبنايي براي اعطاي ترفيعات، انجام نقل و انتقالات، يا تعيين نيازهاي آموزشي كاركنان است. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

3. استخدام

نياز به پرسنل در هر سازماني با جذب مجموعه افراد مناسب براي موقعيت هاي شغلي موجود و آينده در سازمان تامين مي شود. فرآيند جذب افراد با شايستگي ها و ويژگي هاي مورد نظر و ايجاد انگيزه در آنها براي درخواست موقعيت هاي شغلي مناسب را استخدام مي گويند.

استخدام را مي توان فرآيندي براي يافتن و جذب متقاضيان توانمند براي استخدام تعريف كرد. اين فرآيند زماني آغاز مي‌شود كه به دنبال استخدام‌هاي جديد مي‌گردند و پس از ارسال درخواست‌هاي آنها به پايان مي‌رسد.

استخدام اهداف زير را دنبال مي كند:

استخدام افراد واجد شرايط و شايسته را جذب مي كند.

اين مجموعه اي از نامزدهاي بالقوه واجد شرايط را براي موقعيت هاي شغلي مختلف با حداقل هزينه فراهم مي كند.

اين سازمان به تعهدات قانوني و اجتماعي سازمان در مورد تركيب نيروي كار خود عمل مي كند.

نامزدهاي مناسب براي موقعيت هاي شغلي مختلف را شناسايي مي كند. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

4. انتخاب

گزينش فرآيند انتخاب نامزد مناسب از مجموعه درخواست هاي دريافت شده در فرآيند استخدام است. انتخاب كاملاً بر اساس مهارت ها و شايستگي هاي مورد نياز براي موقعيت شغلي انجام مي شود. نامزدي با شرايط، مهارت ها و ويژگي هاي مناسب براي اين شغل انتخاب مي شود.

بنابراين انتخاب ممكن است به عنوان فرآيندي براي ايجاد تمايز بين متقاضيان به منظور شناسايي افرادي كه احتمال موفقيت بيشتري در شغل دارند، تعريف شود.

نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

5. جهت گيري

جهت گيري ممكن است به عنوان معرفي برنامه ريزي شده كاركنان جديد به مشاغل، همكاران، مديريت و سازمان تعريف شود. جهت گيري به عنوان القاء نيز شناخته مي شود. اين طراحي شده است تا به كاركنان جديد اطلاعاتي را كه براي كار مؤثر و مؤثر در سازمان نياز دارند، ارائه دهد.

جهت گيري ممكن است در جايي كه كارمندان در حين انجام كار خود به همكاران معرفي مي شوند غير رسمي باشد، يا ممكن است رسمي و ساختاري باشد كه از يك هفته تا چند ماه طول مي كشد


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۲:۳۵ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

چالش ها يا مسائل منابع انساني در صنعت هتلداري

اينها چالش هاي hrm در صنعت مهمان نوازي هستند:

1. ويژگي هاي ويژگي هاي كار در هتل ها و پذيرايي، ساعات طولاني، ضد اجتماعي، حقوق كم، بي ثباتي و موقعيت پايين، آن را به عنوان يك انتخاب شغلي نامطلوب مي كند و در نتيجه، اين بخش همچنان از جابجايي كاركنان و مشكلات زياد رنج مي برد. در جذب نيروهاي واجد شرايط

2. كاركنان هتل به ويژه در روزهايي كه بقيه دنيا از تعطيلات لذت مي برند، مانند ديوالي، كريسمس، سال نو و آخر هفته هاي طولاني، سخت كار مي كنند. هتل ها به طور كلي در چنين فصول جشنواره و تعطيلات با ظرفيت رزرو مي شوند و كاركنان هتل ملزم به اضافه كاري در اين دوره ها هستند. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

3. ساعات كار طولاني باعث افزايش استرس در افراد شده و اثرات بالقوه مضري بر سلامت رواني و جسمي آنها دارد. اثرات اجتماعي ممكن است شامل افزايش تنش خانوادگي و استرس در روابط زناشويي باشد.

4. براي سازمان، اين امر مي تواند منجر به بهره وري ضعيف نيروي كار هم از نظر افزايش غيبت و هم كاهش بهره وري نهايي كار در زمان حضور در محل كار اما ساعات طولاني كار شود. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

5. يكي از چالش‌هاي بهبود شرايط كار اين است كه اطمينان حاصل شود كه هم كارمندان و هم كارفرمايان در اين فرآيند مشاركت مي‌كنند به‌گونه‌اي كه بهبودها با آرمان‌ها و خواسته‌هاي هر دو گروه همخواني داشته باشد حاشيه سود و بهره‌وري بيشتر براي مشاغل، دستمزد بالاتر و كار بهتر. تعادل زندگي براي كاركنان.نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

6. پس از تلاش براي بهبود شرايط كاري، چالش بعدي جذب و حفظ كاركنان صحيح است. براي مقابله با اين موضوع، برخي از كارفرمايان بر رضايت شغلي تمركز كرده اند و سيستم هايي را براي پاداش دادن به كاركنان طراحي كرده اند

كارايي. حفظ كاركنان كليدي براي موفقيت بلندمدت هر كسب و كاري بسيار مهم است.

نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

7. حفظ بهترين كاركنان رضايت مشتري، فروش محصول، برنامه ريزي جانشين پروري موثر و دانش و يادگيري عميق سازماني را تضمين مي كند. پرسنل منابع انساني بايد نتايج مصاحبه هاي خروج را تجزيه و تحليل كنند، راه حل هاي اصلاحي ارائه دهند و اقدامي را آغاز كنند.


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۳۹:۱۹ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

نقش منابع انساني در صنعت هتلداري چيست

در يك زمينه سازماني، مديريت منابع انساني فرآيندي است كه به كاركنان يك سازمان به صورت مستمر و برنامه ريزي شده كمك مي كند تا كارهاي زير را انجام دهند:

. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

به دست آوردن يا تقويت قابليت هاي مورد نياز براي انجام وظايف مختلف مرتبط با نقش هاي فعلي يا مورد انتظار آينده.

توانايي هاي عمومي خود را به عنوان افراد و تيم ها توسعه دهند، پتانسيل هاي دروني خود را براي اهداف رشد و توسعه خود و سازماني خود كشف كرده و از آنها بهره برداري كنند. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

فرهنگ سازماني را توسعه دهيد كه در آن روابط سرپرست و زيردستان، كار تيمي و همكاري بين واحدهاي فرعي قوي باشد و به رفاه حرفه اي، انگيزه و غرور كاركنان كمك كند.


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۳۸:۱۶ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

اهميت مديريت منابع انساني در صنعت هتلداري و گردشگري

مديريت منابع انساني (HRM) يك عملكرد مديريتي است كه به مديران در برنامه ريزي، استخدام، انتخاب، آموزش، توسعه، پاداش و حفظ اعضاي يك سازمان كمك مي كند. HRM شامل برنامه ريزي و توسعه منابع انساني است.

برنامه ريزي منابع انساني يك استراتژي براي كسب، استفاده، بهبود و حفظ منابع انساني يك سازمان است.

منابع انساني فرآيندي است كه به افراد كمك مي كند تا شايستگي ها و مهارت هايي را كسب كنند تا از سودمندي آنها براي سازمان در شرايط فعلي و آينده سازماني اطمينان حاصل شود. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

بخش منابع انساني هر سازماني وظايفي مانند تجزيه و تحليل شغل، استخدام، انتخاب، جهت گيري و آموزش را انجام مي دهد.

اين بخش همچنين با چالش‌هاي زيادي مواجه است، از جمله اينكه كارمندان را مجبور به كنار آمدن با ساعات كاري طولاني، يافتن كاركنان واجد شرايط و غيره مي‌كند. ابزارهايي براي حفظ و ايجاد انگيزه در كاركنان


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۳۶:۳۲ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)