نرم افزار هتلداري رايا نرم افزار هتلداري رايا .

نرم افزار هتلداري رايا

چه روندهاي كلان باعث رشد مهمان نوازي و گردشگري مي شود؟

 

اقتصاد در حال رشد جهاني با كمك به درآمد سرانه كلي به ايجاد يك حركت مثبت در اين بخش ادامه مي دهد.1-

از سال 2009، اين تعداد به طور مداوم با سرعت متوسط ​​تقريباً دو درصد در سال افزايش يافته است كه منجر به افزايش تقاضا براي هزينه هاي مسافرتي بين المللي و داخلي شده است.

 

2-طي سه دهه گذشته قيمت بليط هواپيما به طور مداوم مقرون به صرفه تر شده است.

به لطف كاهش قيمت سوخت، رقابت شركت هاي هواپيمايي و افزايش خطوط هوايي ارزان قيمت. در حالي كه اينها براي صنعت هواپيمايي كه از هزينه هاي جانبي براي افزايش حاشيه سود استفاده مي كند، خبر خوشحال كننده اي نيست، اما به نفع مسافراني است كه مي توانند از قدرت خريد خود بهره بيشتري ببرند.

 

3-سفرهاي شركتي يكي ديگر از عوامل موثر در چشم انداز سالم است و پيش بيني مي شود كه به رشد خود ادامه دهد.

در چين و هند، به دليل سرعت بي‌امان توسعه اقتصادي در اين بخش از جهان، رشد سفرهاي تجاري به‌ويژه شديد است.

 

4 - اپراتورهاي هتل به دنبال توسعه سبدهاي خود از طريق خريد هدفمند زنجيره‌هاي منطقه‌اي كوچكتر هستند.

 


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۲:۰۷ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

آمار كليدي هتلداري و گردشگري

 

ورودي هاي بين المللي از 900 ميليون به بيش از 1.3 ميليارد در يك بازه زماني ده سال افزايش يافته است.1

 

اين نه تنها تعداد اتاق هاي ارائه شده را افزايش داده است، بلكه به سهم عمده اي از فرصت هاي شغلي جهاني نيز منجر شده است. كوويد-19 تأثير شديدي داشته است و ورود گردشگران بين‌المللي در ژوئن 2020 در مقايسه با سال 2019 و 65 درصد در نيمه اول سال 2020 كاهش يافت. پاسخ به كوويد-19

در مجموع سال 2020 با 1 ميليارد ورودي بين المللي كمتر و 1.1 تريليون دلار درآمد گردشگري بين المللي به عنوان بدترين سال در تاريخ گردشگري شناخته مي شود. بر اساس آخرين داده هاي سازمان جهاني گردشگري (UNWTO) در سطح 30 سال پيش، حدود 74 درصد كاهش يافته است.

سناريوهاي توسعه يافته UNWTO براي سال هاي 2021-2024 حاكي از بازگشت مجدد گردشگري بين المللي تا نيمه دوم سال 2021 است. با اين حال بازگشت به سطح 2019 از نظر ورود بين المللي ممكن است دو و نيم تا چهار سال طول بكشد.

 

. شوراي جهاني سفر و گردشگري (WTTC) از اهميت صنعت مهمان‌نوازي به عنوان محرك اصلي در خلق ارزش جهاني نام مي‌برد.2

آمارهاي اخير منتشر شده توسط WTTC حاكي از مشاركت جهاني 8.8 تريليون دلاري در اقتصاد جهاني در سال 2018 است كه نشان دهنده 10.4 درصد از كل توليد ناخالص داخلي جهان است. سقوط گردشگري بين‌المللي در سال 2020 مي‌تواند منجر به زيان اقتصادي تخميني بيش از 2 تريليون دلار در توليد ناخالص داخلي جهاني شود كه بيش از 2 درصد از توليد ناخالص داخلي جهان در سال 2019 است.

 

صنعت هتلداري و مسافرتي از هر ده فرصت شغلي يك نفر را به خود اختصاص مي دهد.3

تنها در سال 2018 تعداد افرادي كه در اين بخش امرار معاش مي كنند به 319 ميليون نفر مي رسد. افزايش درآمد نه تنها به نفع شركت‌هاي بين‌المللي و صاحبان هتل‌ها است، بلكه به عنوان يك عامل اصلي در ايجاد شغل براي جمعيت‌ها و مقاصد محلي عمل مي‌كند. طبق آخرين داده ها، حدود 173 ميليون نفر در صنعت هتلداري و متل قبل از شيوع بيماري همه گير كوويد-19 مشغول به كار بودند.

 

رشد كلي صنعت سفر و گردشگري در سال 2018 3.9 درصد بوده و از اقتصاد جهاني (3.2 درصد) پيشي گرفته است.4

صنعت مهمان‌نوازي ممكن است در حال حاضر به نظر برسد كه با مشكل مواجه است، اما به نظر مي‌رسد كه با كاهش محدوديت‌هاي سفر، در مسير بهبودي قرار دارد. با اين حال، ارزش اين را دارد كه صنعت از ساير اخلالگران جدا از كوويد-19 مانند نوآوري هاي تكنولوژيكي و تحول ديجيتال مراقبت كند.


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۱:۳۷ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

صنعت هتلداري امروز چيست؟

 

امروزه صنعت مهمان نوازي از چهار بخش مجزا تشكيل شده است:

 

اقامتگاه: كاخ‌هاي مجلل، هتل‌هاي بوتيك، تخت‌خواب و صبحانه، محوطه‌هاي كمپينگ، خوابگاه‌ها... بخش اقامتگاه طيف بسيار متنوعي از املاك را پوشش مي‌دهد.

غذا و نوشيدني (با نام مستعار بخش F&B): بزرگترين بخش در مهمان‌نوازي، از املاكي تشكيل شده است كه غذا، تنقلات، نوشيدني‌ها را براي مصرف فوري، در داخل يا خارج از محل تحويل مي‌دهند.

تفريح: مراكز تفريحي بر سرگرمي و آرامش مهمانان تمركز مي كنند. املاكي مانند سالن هاي سينما يا شهربازي در اين دسته قرار مي گيرند.

سفر و جهانگردي: شامل وسايل حمل و نقل براي جابجايي مسافران از مكاني به مكان ديگر است. خطوط هوايي، كشتي هاي كروز، اتوبوس ها، قطارها در اين دسته قرار مي گيرند.

در حالي كه همه بخش ها به هم مرتبط هستند و به يكديگر متكي هستند، همه بخش هاي مهمان نوازي به دليل فناوري هاي جديد و تغيير ذهنيت مشتري به سرعت در حال تكامل هستند.

 


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۰:۲۶ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

تاريخچه مختصري از مهمان نوازي

 

صنعت هتلداري از زمان پيدايش چگونه تكامل يافته است؟

اگرچه مفهوم اصلي مهمان‌نوازي از زمان پيدايش آن - يعني برآورده كردن نيازهاي اوليه مسافران مانند تهيه غذا و محل اقامت - تا حد زيادي بدون تغيير باقي ماند - ايده ساخت هتل تنها با هدف ميزباني از مهمانان در كنار پيشرفت‌هاي تكنولوژيكي و پيدايش وسايل حمل‌ونقل بهتر پديدار شد. در اواخر قرن 18

 

دور از خانه، در محاصره غريبه ها و با اين حال احساس مي كنيد خوش آمديد. مهمان نوازي كه از كلمه لاتين "hospes" به معناي بازديد كننده و غريبه گرفته شده است، ريشه در تاريخ باستان دارد.

 

از آن زمان، اين بخش رشد بي‌وقفه‌اي را نشان داده است و مفهوم مهمان‌نوازي را مي‌توان براي تقريباً هر شركتي كه با رضايت مشتري سر و كار دارد و به جاي نيازهاي اوليه، بر تامين نيازهاي اوقات فراغت مسافران تمركز دارد، به كار برد.

 


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۹:۵۲ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

اگر مي توانيد يك هتل باز كنيد

يك تجربه عالي براي هر مدير نوظهوري هتل، شركت در افتتاحيه هتل است. اين مي‌تواند سايت جديد يك برند پيشرو يا يك بوتيك مستقل باشد، در هر صورت ديدن آنچه براي راه‌اندازي يك هتل لازم است به شما درك درستي از تمام قطعات متحرك مي‌دهد. برخلاف استخدام در يك هتل مستقر، كه در آن فرآيندهايي براي يادگيري و تسلط داريد، در هتل افتتاحيه، شما مسئول نصب يا حتي ايجاد اين فرآيندها هستيد. از كارت هاي ثبت نام گرفته تا منوي رستوران ها، كوچك ترين و بزرگ ترين عناصري كه معمولا آنها را بديهي مي گيريد، نياز به تحقيق و ايجاد دارند، همگي تا يك ضرب الاجل. معمولاً همه چيز در اختيار پمپ است و اين فرصتي عالي براي تلاقي نقش ها و كسب تجربه در بخش هاي مختلف در حين انجام وظايف خارج از منطقه راحتي است. حتي ممكن است نتوانيد در هتل كار كنيد، زيرا اين هتل تمام نشده است، بنابراين همه اين كارها را از دفتري در نزديكي انجام خواهيد داد. مهارت هايي كه بايد داشته باشيد شامل ارتباط، كار گروهي و سازماندهي است. با اين حال، شما همچنين بايد چالش هايي را كه هر بخش با آن مواجه است، درك كرده و قدرداني كنيد. مهم است كه زماني را صرف كار يا سايه زدن در هر قسمت از هتل، از امور مالي گرفته تا نظافت خانه كنيد. اين تضمين مي كند كه وقتي مدير مي شويد، آگاهي و تجربه لازم براي كمك به اين بخش ها را خواهيد داشت.


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۵:۴۷ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

مسئول پذيرش هتل

وظايف و مسئوليت هاي شغلي اصلي
 

خوش آمدگويي و خوشامدگويي به مهمانان
پاسخ و مستقيم تماس هاي دريافتي
ميهمانان را از نرخ و خدمات هتل مطلع كنيد
رزرو را براي مهمانان انجام دهيد و تأييد كنيد
از تخصيص مناسب اتاق اطمينان حاصل كنيد
ثبت نام كنيد و مهمانان را بررسي كنيد
اطلاعات مربوط به مهمان را تاييد كنيد
روش پرداخت مهمان را تأييد كنيد
كارت هاي اعتباري را براي مجوز تأييد و چاپ كنيد
كليد اتاق را صادر كنيد و مهمانان را به اتاق خود هدايت كنيد
سوابق واضح و دقيق رزرو اتاق مهمان را حفظ كنيد
تمام صورتحساب هاي مهمان را محاسبه كنيد، هزينه ها را به طور دقيق به اتاق مهمان و حساب خانه ارسال كنيد. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

 
دريافت و ارسال پيام براي مهمانان
نامه ها، بسته ها و اسنادي مانند فكس را براي مهمانان بازيابي كنيد
گوش دادن و پاسخگويي به سوالات و درخواست هاي مهمان به صورت حضوري و تلفني
ارائه اطلاعات دقيق در مورد جاذبه ها و خدمات محلي
ارتباط با كاركنان لازم از جمله نظافت و نگهداري براي رسيدگي به هر گونه مشكل يا شكايت از سوي مهمانان
تكميل و نگهداري هرگونه گزارش حادثه، گزارش فعاليت روزانه يا ساير گزارش هاي درخواستي مديريت
رزرو و برنامه ريزي اتاق كنفرانس را مديريت كنيد
حساب هاي مهمان را ببنديد و مهمانان را چك كنيد
حساب‌ها و هزينه‌ها را با مهمانان در طول فرآيند پرداخت بررسي كنيد
پرداخت دقيق حساب هاي مهمان را پردازش كنيد
هنگامي كه اتاق ها خالي شدند و براي تميز كردن آماده شدند به خانه داري اطلاع دهيد
نظارت بر بازديدكنندگان هتل
قوانين و سياست هاي هتل را اجرا كنيد
يك ميز جلو و بخش پذيرش مرتب و منظم داشته باشيد
آموزش، مهارت و تجربه
 
ديپلم دبيرستان يا معادل آن
تجربه روابط مهمان/مشتري، ترجيحاً در محيط مهمان نوازي
دانش كار قوي از نرم افزارهاي كامپيوتري مربوطه از جمله MS Office و سيستم هاي رزرو و پرداخت. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

 
مهارت هاي محاسبه
مهارت هاي اداري
شايستگي ها و كيفيت هاي كليدي
 نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.
 
جهت گيري خدمات مشتري
توجه به جزئيات و دقت
برنامه ريزي و سازماندهي
توانايي انجام چند كار و اولويت بندي
ظاهر و نگرش حرفه اي
مهارت هاي ارتباط كلامي و نوشتاري موثر
توانايي كنترل استرس و آرام ماندن تحت فشار
مهارت هاي حل تعارض
مهارت هاي تصميم گيري و قضاوت
كار گروهي
انعطاف پذير در مورد برنامه هاي كاري
توانايي پاسخگويي مناسب به مشتريان و مهمانان مختلف
. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۴:۴۹ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

مديريت هتل چيست؟

مديريت يك هتل با طيف وسيعي از مسئوليت ها همراه است. شما بايد بتوانيد با چالش هاي جديد سازگار شويد، به بخش هاي مختلف كمك كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه هتل استانداردهاي عالي را حفظ مي كند. به عنوان يك مدير هتل، مسئوليت نظارت و داشتن دانش قوي در امور مالي، برنامه ريزي، خدمات و سازمان بر عهده شما خواهد بود. در حالي كه شما تيمي از مديران داريد كه در كنار شما كار مي كنند، به عنوان مدير هتل بايد به جاي دنبال كردن، رهبري كنيد. همچنين بايد مطمئن شويد كه كاركنانتان زمان و بخش‌هاي خود را به نحو احسن مديريت مي‌كنند، چه از طريق بهبود سود ماهانه يا صرفاً اطمينان از فراتر رفتن از انتظارات مهمان. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

شما بايد به جزئيات، مهارت هاي رهبري و كار گروهي توجه زيادي داشته باشيد. در برخي از هتل ها، بسته به اندازه و نوع، ممكن است متوجه شويد كه با كارهاي روزانه بسيار بيشتري نسبت به مكان هاي معتبرتر سروكار داريد. همچنين ممكن است تماس كمتري با مهمانان داشته باشيد، اما از طريق جلسات منظم زماني را صرف نظارت بر تجارت خواهيد كرد. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۱:۰۸ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

فرانت آفيس

https://hotelsoft.ir/sources/frontoffice.jpg

مسئوليت هاي نمايندگي ميز پذيرش هتل عبارتند از:

انجام كليه امور ورود و خروج

مديريت رزرو آنلاين و تلفني

اطلاع رساني به مشتريان در مورد روش هاي پرداخت و تأييد اطلاعات كارت اعتباري آنها

 

مسئوليت ها

انجام تمام كارهاي ورود و خروج

رزرو آنلاين و تلفني را مديريت كنيد

مشتريان را در مورد روش هاي پرداخت مطلع كنيد و اطلاعات كارت اعتباري آنها را تأييد كنيد

ثبت نام مهمانان براي جمع آوري اطلاعات لازم (مانند اطلاعات تماس و تاريخ دقيق اقامت آنها)

به محض ورود مهمانان پذيرايي كنيد و اتاق ها را اختصاص دهيد

اطلاعاتي درباره هتل، اتاق‌هاي موجود، نرخ‌ها و امكانات ارائه دهيد

به شكايات مشتريان به موقع و حرفه اي پاسخ دهيد

با كاركنان خانه داري ما ارتباط برقرار كنيد تا اطمينان حاصل شود كه همه اتاق ها تميز، مرتب و كاملاً مبله هستند تا نيازهاي مهمانان را برآورده كنند. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

رزروهاي گروهي را تأييد كنيد و خدمات شخصي سازي شده را براي مشتريان VIP و شركت كنندگان در رويداد، مانند مهمانان عروسي ترتيب دهيد

در صورت لزوم، امكانات و خدمات اضافي را افزايش دهيد

سوابق به روز رزرو و پرداخت را حفظ كنيد

الزامات و مهارت ها

سابقه كار به عنوان نماينده ميز پذيرش هتل، پذيرش يا نقش هاي مشابه

با نرم افزارهاي رزرو هتل، مانند Cloudbeds و RoomKeyPMS، تجربه كنيد. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

درك نحوه عملكرد وب سايت هاي برنامه ريزي سفر، مانند Booking و TripAdvisor

نگرش خدمات به مشتري

مهارت هاي ارتباطي و سازماني عالي

مدرك مديريت هتل امتياز محسوب مي شود

. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

سوالات متداول

كارگزار ميز پذيرش هتل چه مي كند؟

يك نماينده ميز پذيرش هتل معمولاً اولين كسي است كه وقتي وارد هتل مي شويد به شما سلام مي كند. وظايف كليدي آنها شامل توزيع كليد اتاق، ثبت نام مهمانان و تأييد رزرو است. آنها همچنين وظيفه دارند به مهمانان در مورد هرگونه سوال يا شكايت كمك كنند.

وظايف و مسئوليت هاي نمايندگي ميز پذيرش هتل چيست؟

نمايندگي ميز پذيرش هتل اولين نقطه تماس است. آنها مسئول چك كردن مهمانان در داخل و خارج با روحيه استقبال، تأييد رزرو گروهي و ارائه كمك در صورت نياز هستند.

چه چيزي باعث مي شود كه يك نماينده خوب در پذيرش هتل؟

يك نماينده عالي ميز جلو هتل استعدادي براي خدمات مشتري و تجربه كاري قبلي در صنعت هتلداري دارد. آنها دلپذير و مفيد، خوش برخورد و حرفه اي هستند، زيرا مي دانند كه اين ويژگي ها نشان دهنده جايگاه هتل است. آنها بايد توانايي ايستادن طولاني مدت و دانش مهارت هاي اوليه كامپيوتر را داشته باشند. آنها آماده استقبال با لبخند و ارائه كمك هاي لازم به مهمانان هتل هستند.

يك نماينده ميز پذيرش هتل با چه كسي كار مي كند؟

يك نماينده ميز پذيرش هتل با ساير همكاران مهمان نوازي شريك مي شود تا اطمينان حاصل شود كه اقامت مهمان خوشايند و لذت بخش است و در عين حال اعتبار هتل را حفظ مي كند يا به آن ارزش مي بخشد. اين معمولاً به معناي همكاري نزديك با نگهبان هتل، پذيرايي از مهمانان و مديريت رزرو است.


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۲:۲۳ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

۸ ترفند لاندري هاي هتل هاي ۵ ستاره براي شستن لباس:

مشكل لباسشويي داريد؟ با استفاده از اين ترفندها مي توان براي حل مشكلاتي مانند مخلوط كردن لباس هاي سفيد و رنگي و ... استفاده كرد . نرم افزار هتل داري رايا قصد دارد در اين پست به معرفي اين هفت ترفند بپردازند.

1.سفيدك هاي لباس خود را با جوش شيرين و نمك از بين ببريد؛

2.از گچ سفيد و روزنامه براي از بين بردن بوي بد كفش خود استفاده كنيد؛

3.با استفاده از سركه بوي تنباكو را از لباس خود پاك كنيد؛

4.براي كدر شدن نقاط براق از سركه استفاده كنيد؛

5.لكه هاي فلانل را با تخم مرغ و گليسيرين رفع كنيد؛

6.مواد شوينده خود را با جوش شيرين تقويت كنيد؛

7.از ليمو سفيد كننده درست كنيد؛

8.با استفاده از توپ تنيس حوله ها را نرمتر كنيد

1- سفيدك هاي لباس خود را با جوش شيرين و نمك از بين ببريد:

آيا به اشتباه بار زيادي از لباس هاي سفيد را با برخي لباس هاي آبي مخلوط كرده ايد؟ خونسردي خود را حفظ كنيد! قبل از قرار دادن هر چيزي در خشك كن ، لباس هاي مرطوب را برداشته و آنها را در محلول جوش شيرين خيس كنيد. نصف فنجان نمك و نصف فنجان مواد شوينده اضافه كنيد. حالا لباس ها را مثل هميشه بشوييد .به احتمال زياد در پايان چرخه ، لباس هاي سفيد شما هنوز سفيد و بدون لكه است . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

2- از بين بردن بوي كفش

آيا مي دانيد رطوبت ناشي از عرق در كفش هاي شما مي باعث ايجاد بو شده و باعث كاهش طول عمر كفش شود؟ بنابراين ، هر بار كه كفش هاي خود را پس از يك روز شلوغ در مي آوريد، چند تكه كوچك گچ سفيد را درون آنها بريزيد .تكه هاي گچ رطوبت را جذب مي كنند . يكي ديگر از راه هاي ساده و بدون دردسر براي از بين بردن رطوبت كفش ، تهيه روزنامه ها و پر كردن آنها در داخل كفش است. توصيه مي كنيم هر بار از روزنامه هاي تازه استفاده كنيد . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

3- با استفاده از سركه بوي تنباكو را از لباس خود پاك كنيد؛

سيگاري باشيد يا نباشيد ، احتمالاً مي دانيد كه دود تنباكو به همه چيزهايي كه در تماس است مي چسبد .متأسفانه ، بيشتر پارچه ها (به خصوص پشم) ، حتي پس از شستن ، هنوز بو را حفظ مي كنند .براي از بين بردن آن ، مقداري آب گرم درون ظرف شستشو ريخته و 3 فنجان سركه به آن اضافه كنيد .لباس آسيب ديده را درست بالاي حوضچه شستشو آويزان كنيد و بگذاريد بخار مستقيماً وارد لباس شود .سركه موجود در بخار بو را از بين مي برد بدون اينكه به پارچه آسيب برساند پيشنهاد مي كنيم اين كار را در يك اتاق بسته (مانند حمام) انجام دهيد تا اطمينان حاصل كنيد كه بخار توسط باد از بين نمي رود . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

4- براي كدر شدن نقاط براق از سركه استفاده كنيد؛

آيا شلوار جين مورد علاقه شما در صندلي براق شده است؟ نيازي به نگراني نيست پس از شستن لباس هاي خود به روال معمول ، مقداري سركه بر روي محل براق پاشيده و اجازه دهيد شلوار جين خشك شود. تا زماني كه شلوار جين شما خشك شود ، درخشش از بين مي رود .نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

5- لكه هاي فلانل را با تخم مرغ و گليسيرين رفع كنيد؛

لكه هاي فلانل كاملا آزار دهنده هستند. تمام كاري كه شما بايد انجام دهيد اين است كه يك زرده تخم مرغ و يك قاشق غذاخوري گليسيرين را با هم مخلوط كرده و مخلوط را روي لكه آغشته كنيد .بعد از حدود نيم ساعت پيراهن را مثل هميشه بشوييد و بگذاريد خشك شود. پس از خشك شدن ، خواهيد ديد كه لكه از بين رفته است. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

6- مواد شوينده خود را با جوش شيرين تقويت كنيد؛

آيا مواد شوينده شما براي رسيدگي به تمام لباس هاي شسته شده كافي نيست؟ هنوز آن را دور نيندازيد. فقط مقداري جوش شيرين به چرخه شستشوي ماشين لباسشويي خود اضافه كنيد. اين باعث تقويت قدرت شستشو مي شود همچنين مي توانيد ابتدا لباس هاي خود را در مخلوط مواد شوينده و جوش شيرين خيس كنيد. جوش شيرين مواد شوينده را تقويت كرده و هرگونه بويي لباس را از بين مي برد. در پايان ، لباس هاي شما نرم تر مي شوند و قطعاً تميزتر به نظر مي رسند. علاوه بر اين ، شما پول كمتري خرج كرده ايد. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

7- از ليمو سفيد كننده درست كنيد؛

آب ليمو ، چه از يك بطري ريخته شود ، يا از ليمو فشرده شود ، يك ماده سفيد كننده عالي است. بهترين چيز در مورد آن اين است كه هيچ ماده شيميايي خشن يا مضر مانند سفيد كننده هاي ساخته شده ندارد. آب ليمو ، هنگامي كه با آب گرم مخلوط شود ، مي تواند تقريباً هر پارچه اي را (به غير از ابريشم) سفيد و سفيدتر و روشن تر كند. براي سفيد كردن لباس هاي خود ، نصف فنجان آب ليمو را با يك گالن آب جوش مخلوط كنيد. آب را از روي حرارت برداريد و لباس هاي خود را حدود يك ساعت در آن خيس كنيد. مقداري آبليمو ديگر در ماشين لباسشويي خود بريزيد و لباس ها را مثل هميشه بشوييد. لباس شما تميزتر خواهد بود و بوي طراوت مي دهد. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.


برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۷:۰۱ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)

لاندري روم

لاندري روم (Laundry Room) يك عبارت انگليسي و به معناي اتاق لباسشويي (يا رختشوي‌خانه) است. اين اتاق، يك بخش جديد است كه به خانه‌هاي لوكس اضافه شده و دستگاه ماشين لباسشويي، تجهيزات مربوط به شستشو و خشك كردن لباس در آن قرار داده مي‌شود. كارهاي مربوط به شستن، خشك كردن و اتوي لباس‌ها در لاندري روم انجام مي‌شود. لاندري روم با اين كه فضايي خدماتي به شمار مي‌رود اما مي‌تواند به طرز زيبايي طراحي شود.

در لاندري روم ديوارها قفسه‌بندي مي‌شود. معمولا جايي براي آويزان كردن لباس‌ها پس از شستشو نيز در نظر گرفته مي‌شود. معمولا يك اتاق جداگانه را براي لاندري روم در نظر مي‌گيرند. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

لاندري روم در گذشته نيز وجود داشته؛ اما نه به فرم امروزي آن. در خانه‌هاي قديم قسمتي از خانه كه معمولا در زيرزمين يا انباري بوده، براي شستن و خشك كردن لباس استفاده مي‌شد و ماشين لباسشويي نيز در آن قرار مي‌گرفت. اما خبري از دكوراسيون و طراحي مدرن امروزي نبود. امروزه در هتل‌هاي لوكس نيز اين بخش به حالت مدرن، طراحي شده است. امروزه لاندري روم به عنوان بخش جديدي به خانه‌هاي مدرن اضافه شده است. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

لوازم مورداستفاده در لاندري روم

در يك اتاق لباسشويي، علاوه بر ماشين لباسشويي، مي‌توان در صورت نياز يك ماشين خشك‌كن مجزا نيز قرار داد. اتو، ميز اتو، جالباسي‌ها، بند رخت، مايعات و پودرهاي رخت‌شويي، قفسه‌هايي براي قرار دادن آن‌ها و لباس‌ها و لوازم مورد نياز، همچنين، سبدهايي براي لباس‌هاي كثيف يا تفكيك لباس‌ها از نظر رنگ يا جنس، از جمله لوازمي است كه در لاندري روم مي‌توان از آن‌ها استفاده كرد. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

ميزان هزينه اختصاص‌يافته به لاندري روم، براي خريد تجهيزات قابل سفارش آن، نقش تاثيرگذاري بر نوع تجهيزات از نظر كيفيت و كميت آن دارد.

روش‌هاي طراحي لاندري روم

يكي از موارد مهم نحوه طراحي اين نقطه از خانه است و توجه به اين كه چگونه از فضاي آن به خوبي استفاده كنيم تا هم زيبايي آن تامين شود و به كارايي آن افزوده شود. اجزاي اصلي هر لاندري روم عبارتند از: ماشين‌هاي لباس‌شويي و خشك‌كن، ميز اتو و اتو. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

ابعاد مناسب لاندري روم

لاندري روم بايد فضاي نسبتا بزرگي داشته باشد. فضاي آن براي قرار دادن لباسشويي و ماشين لباس خشك كن و وسايل آويز خشك كردن لباس و اتو و ميز اتو مناسب باشد. اگر فضاي زيادي براي اين كار نداريد، موارد زير را امتحان كنيد تا يك لاندري روم جمع و جور داشته باشيد:

  • استفاده از ميز اتوي تاشو، ايده مناسبي است. بعد از اتمام كار اتو، مي‌توانيد آن را تا كرده و در كمد قرار دهيد. يا براي قرار دادن شوينده‌ها از سبدهاي تاشو استفاده كنيد.
  • از فضاي خالي ديوارها استفاده بهينه كنيد. مي‌توانيد آويزهاي ديواري نصب كنيد و بخشي از وسايل كوچك را روي آن‌ها آويزان كرده تا فضاي كمتري را اشغال كند. مي‌توانيد از قفسه‌هاي ديواري استفاده كنيد و مواردي مانند حوله‌ها و هم چنين لباس‌ها را روي آن‌ها قرار دهيد. هم چنين مي‌توانيد تمام شوينده‌ها را در پلاستيك يا ساك گذاشته و از آن‌ها آويزان كنيد.
  • فضاي شما كوچك باشد يا بزرگ در هر حال، استفاده از شلف‌ها براي فضاي لاندري روم به شدت توصيه مي‌شوند؛ چرا كه علاوه بر زيبايي كه به محيط منتقل مي‌كنند، بسيار كاربردي هستند و شما مي‌توانيد وسايل دكوري و يا اجزاي تزئيني را روي آن‌ها قرار دهيد.

چيدمان لاندري روم در هتل‌ها چگونه است؟

لاندري روم در هتل‌هاي بزرگ و مدرن هم وجود دارد. مهمانان هتل لباس‌هايي كه نياز به شستشو دارند را به اين بخش مي‌سپارند.  فضاي لاندري روم در هتل‌ها متفاوت از لاندري خانه است. اين فضا در هتل، شلوغ و وسيع است. در هتل لاندري، اتاق بسيار بزرگي با تعداد زيادي ماشين لباسشويي و خشك‌كن است كه در آن‌جا تعدادي سينك بزرگ وجود دارد و انواع اتو و بخار در آن قرار داده شده است. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

 

در اين مكان لباس‌هاي خدمه و پرسنل، انواع رو تختي‌ها، حوله‌ها، لباس‌هاي كساني كه در هتل اقامت دارند،  شسته و خشك شده و نگهداري مي‌شود.

 

همچنين در لاندري هتل‌ها، يك بخش به عنوان انباري شوينده‌ها در نظر گرفته مي‌شود. در اتاق‌هاي هتل معمولا يك كيسه مخصوص لباس‌هاي مهمانان قرار داده مي‌شود و به همراه يك فرم كه حاوي مشخصات فرد و نوع لباس و شماره اتاق است. فرد مهماني كه قصد استفاده از امكانات لاندري را دارد، اين فرم را پر مي‌كند و خدمه كيسه حاوي لباس و فرم را به لاندري هتل تحويل مي‌دهند. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

 

بازسازي ساختمان براي لاندري روم

برخي موارد هنگامي كه ساختماني نوسازي مي‌شود، قسمت لاندري روم يا ساير قسمت‌هاي مدرن ديگر مانند كلوزت روم در آن در نظر گرفته مي‌شود. اگر قصد داريد در خانه خود نوسازي انجام دهيد، نكات زير را مدنظر قرار دهيد. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

لاندري روم براي فضاهاي كوچك

اگر فضاي خانه شما كوچك است، مي‌توانيد از انباري به طور مشترك، براي قرار دادن وسايل و طراحي لاندري استفاده كنيد. براي تفكيك وسايل انبار از لاندري، بايد قفسه‌هايي براي اين كار اختصاص دهيد و وسايل انباري را در آن جاسازي كنيد. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

سوالات رايج در طراحي لاندري روم چيست ؟

ممكن است تصميم به ايجاد يك لاندري روم مناسب در خانه خود داشته باشيد؛ اما سوالات زيادي براي شما مطرح شود. در ادامه ما برخي از اين سوالات را پيش‌بيني كرده و جواب داده‌ايم: . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

كفپوش مناسب براي لاندري روم چيست ؟

انتخاب كفپوش مناسب براي لاندري روم از اين جهت مهم است كه براي شستشوي لباس در لاندري روم با آب سروكار خواهيد داشت. پيشنهاد مي‌شود براي اين كار هزينه بيشتري صرف كنيد و كفپوش‌هاي ضدآب و ضدرطوبت را خريداري كنيد. اگر كفپوش استفاده شده، استاندارد لازم براي اين اتاق را داشته باشد، ديگر متحمل هزينه‌هاي حاصل از تعمير خرابي‌هاي ايجادشده در اثر رطوبت، نخواهيد شد. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

مكان ماشين لباسشويي

اصلي‌ترين عنصر اتاق لباسشويي ماشين لباسشويي است. بنابراين، مكان قرارگيري آن در فضاي لاندري روم اهميت بسياري دارد و بايد توجه ويژه‌اي به آن شود. بايد طوري نصب شود كه به راحتي در دسترس باشد و براي باز شدن درب آن و استفاده از آن، فضاي خالي كافي، وجود داشته باشد. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

بهتر است محل نصب طوري باشد كه دسترسي به پشت ماشين لباسشويي به راحتي امكان‌پذير باشد تا براي انجام تعميرات احتمالي آن نيازي به جابه‌جا كردن نباشد. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

كمد

كمدهاي تعبيه شده در فضاي لاندري روم باعث نظم بيشتر در فضا شده و وسايل زيادي در خود جاي داده و فضا را خلوت و مرتب مي‌كند. بسياري از وسايل از جمله شوينده‌ها و ميزهاي اتوي تاشو را در كمدها قرار دهيد تا فضا خلوت بماند. مي‌توانيد ماشين لباسشويي و ماشين خشك‌كن را در فضايي قرار دهيد كه با كمد احاطه شده باشد. اين به زيبايي اين بخش كمك زيادي مي‌كند. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

نور

نور مناسب در لاندري روم چيست ؟ بهتر است لاندري منزل شما نور مناسب و طبيعي داشته باشد تا بتونيد لكه‌هاي روي لباس و ميزان كثيف بودن لباس‌ها را ببنيد. اين نكته را هم براي لاندري در نظر بگيريد كه شايد مدت زمان كوتاهي در آن‌جا حضور داشته باشيد ولي براي همان مقدار كم بايد فضا را بدرستي بچينيد و محيط آن را شاد كنيد. نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

سينك ظرفشويي

در برخي از لاندري روم‌ها سينك هاي ظرفشويي قرار داده مي‌شود. به اين علت كه برخي از پارچه‌هايي با جنس حساس را نمي‌توان در ماشين لباسشويي شست؛ بنابراين شستشوي اين لباس‌ها در اين سينك با دست انجام مي‌شود. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

كاهش صدا

اگر سروصداي زيادي در حين كاركردن ماشين‌هاي لباسشويي و خشكشويي در خانه شما ايجاد مي‌شود، بهتر است اقدام به نصب درب عايق صدا براي لاندري روم كنيد. راه پيشنهادي دوم، ريگلاژ كردن ماشين لباسشويي و خشكشويي و استفاده از صفحات ضد لرزش است كه صداها را به حداقل مي‌رساند. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

 

محل قرار گرفتن

اگر دسترسي آسان و سريع به لاندري روم اولويت شما باشد، قرار دادن در نزديك حمام يا اتاق خواب انتخاب خوبي است. طراحان داخلي بهترين مكان براي قرارگيري لاندري روم را نزديك به اتاق خواب يا رختكن حمام مي‌دانند چرا كه در اين قسمت‌ها لباس‌هاي كثيف بيشتري جمع مي‌شود. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

 

اما اگر اولويت شما آسايش و سروصداي كم‌تر باشد، لاندري بايد به دور از اتاق خواب يا مطالعه باشد. گاهي لاندري را نزديك به بالكن يا تراس طراحي مي‌كنند تا بعد از شستشو ، خشك كردن لباس‌ها در آنجا انجام شود. . نرم افزار هتلداري رايا شما را در پيشبرد اهدافتان ياري مي بخشد.

 راهكارهاي نظافت لاندري روم چيست ؟

جمع شدن لباس‌هاي كثيف در اين فضا ممكن است سبب آلودگي و بوي نامطبوع شود. بنابراين

  • پس از هر شستشو، اتاق را با مواد تميز كننده بشوييد.
  • در صورت خيس شدن كف اتاق حتما آن را خشك نماييد.
  • لباس‌هاي كثيف را زياد نگه نداريدو در اسرع وقت اقدام به شستن آن‌ها كنيد.
  • از خوشبوكننده‌ها براي رفع بوي نامطبوع استفاده كنيد.
  • براي اين محل سيستم تهويه مناسب در نظر بگيريد.

برچسب: هتل، اتوماسيون هتلداري، نرم افزار هتلداري، هوش تجاري، مديريت هتل، خدمات مشتريان، مديريت ارتباط با مشتري، منابع انساني، خانه داري، لاندري، رزرواسيون، منابع انساني، نرم افزار هتل، فرانت آفيس، پذيرش، حسابداري، حساب داري، خزانه داري، رستوران، پاركينگ هتل، ارتباط با مشتري، كاست كنترل، بهاي تمام شده، امور مالي هتل، تعمير و نگهداري، تاسيسات، پورتال سازماني، پورتال هتل، انبارداري، انبار، اموال و دارايي ثابت، حقوق و دستمزد، كارگزيني، گزارش سفر هتل، قيمت گذاري پويا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۴:۴۴ توسط:تحليلگران موضوع: نظرات (0)