آمار کلیدی هتلداری و گردشگری
ورودی های بین المللی از 900 میلیون به بیش از 1.3 میلیارد در یک بازه زمانی ده سال افزایش یافته است.1
این نه تنها تعداد اتاق های ارائه شده را افزایش داده است، بلکه به سهم عمده ای از فرصت های شغلی جهانی نیز منجر شده است. کووید-19 تأثیر شدیدی داشته است و ورود گردشگران بینالمللی در ژوئن 2020 در مقایسه با سال 2019 و 65 درصد در نیمه اول سال 2020 کاهش یافت. پاسخ به کووید-19
در مجموع سال 2020 با 1 میلیارد ورودی بین المللی کمتر و 1.1 تریلیون دلار درآمد گردشگری بین المللی به عنوان بدترین سال در تاریخ گردشگری شناخته می شود. بر اساس آخرین داده های سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در سطح 30 سال پیش، حدود 74 درصد کاهش یافته است.
سناریوهای توسعه یافته UNWTO برای سال های 2021-2024 حاکی از بازگشت مجدد گردشگری بین المللی تا نیمه دوم سال 2021 است. با این حال بازگشت به سطح 2019 از نظر ورود بین المللی ممکن است دو و نیم تا چهار سال طول بکشد.
. شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) از اهمیت صنعت مهماننوازی به عنوان محرک اصلی در خلق ارزش جهانی نام میبرد.2
آمارهای اخیر منتشر شده توسط WTTC حاکی از مشارکت جهانی 8.8 تریلیون دلاری در اقتصاد جهانی در سال 2018 است که نشان دهنده 10.4 درصد از کل تولید ناخالص داخلی جهان است. سقوط گردشگری بینالمللی در سال 2020 میتواند منجر به زیان اقتصادی تخمینی بیش از 2 تریلیون دلار در تولید ناخالص داخلی جهانی شود که بیش از 2 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2019 است.
صنعت هتلداری و مسافرتی از هر ده فرصت شغلی یک نفر را به خود اختصاص می دهد.3
تنها در سال 2018 تعداد افرادی که در این بخش امرار معاش می کنند به 319 میلیون نفر می رسد. افزایش درآمد نه تنها به نفع شرکتهای بینالمللی و صاحبان هتلها است، بلکه به عنوان یک عامل اصلی در ایجاد شغل برای جمعیتها و مقاصد محلی عمل میکند. طبق آخرین داده ها، حدود 173 میلیون نفر در صنعت هتلداری و متل قبل از شیوع بیماری همه گیر کووید-19 مشغول به کار بودند.
رشد کلی صنعت سفر و گردشگری در سال 2018 3.9 درصد بوده و از اقتصاد جهانی (3.2 درصد) پیشی گرفته است.4
صنعت مهماننوازی ممکن است در حال حاضر به نظر برسد که با مشکل مواجه است، اما به نظر میرسد که با کاهش محدودیتهای سفر، در مسیر بهبودی قرار دارد. با این حال، ارزش این را دارد که صنعت از سایر اخلالگران جدا از کووید-19 مانند نوآوری های تکنولوژیکی و تحول دیجیتال مراقبت کند.
برچسب: هتل، اتوماسیون هتلداری، نرم افزار هتلداری، هوش تجاری، مدیریت هتل، خدمات مشتریان، مدیریت ارتباط با مشتری، منابع انسانی، خانه داری، لاندری، رزرواسیون، منابع انسانی، نرم افزار هتل، فرانت آفیس، پذیرش، حسابداری، حساب داری، خزانه داری، رستوران، پارکینگ هتل، ارتباط با مشتری، کاست کنترل، بهای تمام شده، امور مالی هتل، تعمیر و نگهداری، تاسیسات، پورتال سازمانی، پورتال هتل، انبارداری، انبار، اموال و دارایی ثابت، حقوق و دستمزد، کارگزینی، گزارش سفر هتل، قیمت گذاری پویا،