مدیریت هتل چیست؟ تعریف و وظایف
مدیریت هتل بخشی از صنعت هتلداری است که شامل نظارت بر عملیات یک مکان هتل است. هنگامی که به عنوان مدیر هتل کار می کنید، می توانید عملیات یک متل، استراحتگاه یا سایر مؤسسات مشابه را مدیریت کنید که اقامتگاه و سایر خدمات را برای مهمانان فراهم می کند.
عنوان "مدیر هتل" اغلب به مدیر کل یک هتل اشاره دارد که به عنوان مدیر اجرایی در یک ملک خاص خدمت می کند. وظایف محول شده به مدیر به اندازه هتل و همچنین هدف آن و انتظارات صاحبان آن بستگی دارد. یک مدیر کل در یک هتل از روسای بخش پشتیبانی میشود که بر کارمندان خود نظارت میکنند و عملکردهای کلیدی را گزارش میدهند.
برخی از رایج ترین دپارتمان ها در یک هتل بزرگ عبارتند از: پذیرش یا میز پذیرش، رزرواسیون، خانه داری، درآمد، فروش و بازاریابی، رویدادها و پذیرایی، امور مالی، غذا و نوشیدنی، امنیت، منابع انسانی و مهندسی. یک حرفه در مدیریت هتل ممکن است شامل کار در هر یک از این زمینه ها در صنعت باشد. در یک هتل کوچکتر، بخش ها ممکن است شامل خانه داری، خدمات مهمان، مهندسی، غذا و نوشیدنی، حسابداری و فروش و بازاریابی باشد.
کار در مدیریت هتل اغلب مستلزم کسب تجربه در یک هتل است، چه در میز پذیرش و چه در خانه داری. بسیاری از متخصصان مدیریت هتل راه خود را از طریق صنعت پیش می برند زیرا تجربه مربوطه اغلب در مهمان نوازی بسیار ارزشمند است.
برخی از موقعیت ها ممکن است متقاضیان را ملزم به داشتن مدرک لیسانس در مدیریت هتلداری، بازرگانی یا سایر رشته های مرتبط کند، اگرچه این به هتل و شرایط شغلی بستگی دارد. اگر می خواهید در صنعت هتلداری، مانند معاونت یا مدیر منطقه ای کار کنید، ممکن است به مدرک تحصیلات تکمیلی نیاز داشته باشید.
مدیریت هتل در مقابل مدیریت هتلداری
مدیریت هتل اغلب با مدیریت مهمان نوازی مخلوط می شود و این دو مسیر شغلی شباهت هایی با یکدیگر دارند. مدیریت مهمان نوازی شامل طیف کامل صنعت مهماننوازی، مانند رستورانها، مراکز همایش، کشتیهای تفریحی، کلوپهای کشور، شرکتهای بازاریابی مقصد و پارکهای تفریحی، علاوه بر هتلها و سایر موسسات اقامتی است.
اگر می خواهید فرصت های شغلی بالقوه خود را افزایش دهید، مطالعه مدیریت مهمان نوازی می تواند برای شما مفید باشد. کسانی که می خواهند حرفه خود را در مدیریت هتل ارتقا دهند، ممکن است از ادامه تحصیل در مدیریت هتلداری نیز بهره مند شوند.
یک برنامه مدیریت مهمان نوازی در یک موسسه آموزش عالی، دانشجویان خود را برای کار در این صنعت سریع و رو به رشد آماده می کند. برنامه درسی اغلب شامل دوره های متمرکز بر حسابداری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت، روابط عمومی، امور مالی، استراتژی و مدیریت افراد است. در برخی از برنامه ها، دوره آموزشی ممکن است شامل آموزش آشپزی نیز باشد.
. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.
چگونه می توان مهارت های مدیریت هتل را بهبود بخشید
یک مدیر هتل مسئول این است که اطمینان حاصل کند که تمام قسمت های تسهیلات به آرامی کار می کنند و با هم کار می کنند تا از یک تجربه مثبت برای مهمانان اطمینان حاصل کنند. برای موفقیت در این زمینه، مراحل زیر را برای بهبود مهارت های خود دنبال کنید:
1. مدیریت مالی را یاد بگیرید
مدیریت مالی یک مهارت کلیدی است زیرا مدیر کل و روسای بخش مسئول مدیریت و پایبندی به بودجه هتل هستند. مدیر هتل مسئول بودجه کلی است، در حالی که هر مدیر بخش معمولاً مسئول پیگیری هزینه ها است. با گذراندن دوره های مالی و بودجه، می توانید در مورد جنبه مالی اداره یک هتل و سرمایه هایی که وارد و خارج می شود، اطلاعات بیشتری کسب کنید.
2. مهارت های رهبری خود را بهبود بخشید
رهبری همچنین یک مهارت ضروری برای یک مدیر است زیرا آنها باید تیمی را رهبری کنند که می تواند صدها نفر را در یک اقامتگاه بزرگ شامل شود. مدیران هتل باید مایل به گوش دادن به بازخورد کارمندان، اقداماتی برای بهبود روحیه، واگذاری وظایف به اعضای تیم های مختلف و تصمیم گیری سریع و مطمئن باشند. بهبود مهارت های رهبری شما اغلب از طریق تجربه حاصل می شود، اگرچه رهبران ماهر دوره ها و سمینارهای آموزشی رهبری ارائه می دهند.
3. درک بهتری از بازاریابی به دست آورید
اگرچه یک هتل ممکن است یک بخش بازاریابی مشخص داشته باشد، مدیران هتل به طور کلی در تمام بخشهای مختلف مشارکت دارند تا از عملکرد روان و کارآمد اطمینان حاصل کنند. بازاریابی شامل ایجاد آگاهی در مورد یک برند یا شرکت و همچنین ایجاد تعاملات مثبت برای کسانی است که با برند درگیر هستند. شما می توانید با گذراندن دوره های آنلاین یا از طریق یک موسسه آموزش عالی در منطقه خود، درباره بازاریابی یک کسب و کار اطلاعات بیشتری کسب کنید.
4. مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید
مدیر هتل هنگام انجام وظایف مختلف در این نقش از مهارت های ارتباطی کتبی و شفاهی استفاده می کند. آنها ممکن است ارتباطات کتبی ایجاد کنند تا در مورد سیاست های جدید یا تغییرات فرآیند به سران بخش یا اعضای تیم های مختلف توزیع کنند. مدیران هتل همچنین مستقیماً با مهمانان هتل تعامل دارند، بنابراین آنها باید بتوانند به طور مؤثر گوش دهند و به نگرانی ها به طور مؤثر پاسخ دهند.
مهارتهای ارتباطی همچنین هنگام یادگیری نحوه تعامل با مهمانانی که از خدمات خود ناراضی هستند، حیاتی است، زیرا مدیران مسئول رسیدگی و رفع نگرانیها هستند. تجربه به شما کمک می کند تا مهارت های ارتباطی خود را بهبود ببخشید، همچنین آموزش و آموزش در زمینه های مرتبط.
5. انعطاف پذیر باشید
انعطاف پذیری یکی دیگر از مهارت های کلیدی برای یک مدیر هتل است. در این نقش اغلب با مسائل غیرمنتظره و پیش بینی نشده ای مواجه می شوید که باید در سریع ترین زمان ممکن مدیریت شوند. مشکلات اغلب در زمانهای نامناسب به وجود میآیند، مانند زمانی که هتل میزبان یک رویداد بزرگ یا گروه بزرگی از مهمانان است. یک تجربه بالقوه منفی می تواند توسط مدیر هتلی که منعطف و مایل به انطباق با هر موقعیتی است و با مهمانان همدل است و واقعاً می خواهد راه حلی پیدا کند که همه طرف های درگیر را راضی کند، تغییر دهد.
. نرم افزار هتلداری رایا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می بخشد.
برچسب: هتل، اتوماسیون هتلداری، نرم افزار هتلداری، هوش تجاری، مدیریت هتل، خدمات مشتریان، مدیریت ارتباط با مشتری، منابع انسانی، خانه داری، لاندری، رزرواسیون، منابع انسانی، نرم افزار هتل، فرانت آفیس، پذیرش، حسابداری، حساب داری، خزانه داری، رستوران، پارکینگ هتل، ارتباط با مشتری، کاست کنترل، بهای تمام شده، امور مالی هتل، تعمیر و نگهداری، تاسیسات، پورتال سازمانی، پورتال هتل، انبارداری، انبار، اموال و دارایی ثابت، حقوق و دستمزد، کارگزینی، گزارش سفر هتل، قیمت گذاری پویا،